ראש ממשלת סודן, עבדאללה חמדוכ, ורעייתו הורשו לחזור לביתם לאחר שנעצרו במהלך תפיסת השלטון על ידי כוחות צבא לא מזוהים, כך מסר הערב (שלישי) גורם צבאי בכיר לרשת אל-ערבייה. אותו גורם העריך כי שחרור של חמדוכ הגיע בעקבות הגינויים מהקהילה הבינלאומית.

אותו גורם לא ציין האם ראש הממשלה ורעייתו חופשיים, אך הדגיש כי השניים נמצאים "תחת אבטחה כבדה". קודם לכן, הבהיר דובר משרד החוץ האמריקאי, נד פרייס, כי מדינתו פועלת ולוחצת לשחרור ראש הממשלה ומנהיגים נוספים. עוד הבהיר כי "ארה"ב תעשה כל שביכולתה כדי לממש את השאיפות הדמוקרטיות של העם הסודני".

כמו כן, מפקד צבא סודן וראש מועצת השלטון הזמנית בסודן, לוטננט גנרל עבד אל-פתאח אל-בורהאן אמר במהלך מסיבת עיתונאים מיוחדת כי "נפעל יחד לבניית סודן. זו הייתה חובתנו לעמוד לצד העם הסודני. הכוחות המזוינים עשו את כל הוויתורים כדי להגשים את החלומות של הסודנים".

לדבריו, "כוחות פוליטיים רצו לעשות להשתלט על הממשל בסודאן. הייתה התקפה על הכוחות המזוינים בסודן, אחד משרי הממשלה קרא למרד. המסיתים ביקשו להוביל את סודן למלחמת אזרחים". 

הודעתו של ראש מועצת השלטון הזמנית הגיעה לאחר שכוחות צבא לא מזוהים כיתרו את ביתו של ראש ממשלת סודן המודח. הכוחות פשטו על ביתו של יועץ התקשורת של חמדוק ועצרו גם אותו, וכן ארבעה שרי ממשלה נוספים.

לפי הדיווחים במדינה, רוב חברי הממשלה של סודן ומרבית מנהיגי המפלגה התומכת בשלטון נעצרו בחרטום, כך לפי עדי ראייה. בין היתר, נעצרו פייסל מוחמד סלאיח, שר לשעבר ויועץ לראש הממשלה, ומוחמד אל-פאקי סולימאן, בכיר במועצה הריבונית של סודן. 

ההפיכה בסודן (צילום:  EBRAHIM HAMID/AFP via Getty Images)
ההפיכה בסודן (צילום: EBRAHIM HAMID/AFP via Getty Images)

כמו כן, בעקבות ההכרזה על מצב החירום, החנויות בבירה חרטום ובעיר אומדורמאן סגורות, רחובות וגשרים נחסמו על ידי חיילים או במחסומים שהוצבו על ידי המפגנים וקיימים עדין שיבושים ברשת הטלפון. קבוצה של מתנגדי שלטון הודיע על "צעדת המיליונים" ביום שבת הקרוב בחרטום.

אחד ממתנגדי השלטון אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "הם לא למדו את הלקח שלהם אחרי המהפכה. אנחנו נחושים ומוכנים גם למות בשביל זה". תושב עיר הבירה סיפר כי "אנחנו משלמים מחיר כבד על המשבר הזה. אין עבודה, אין לחם, אין שירותים הומניטרים, אין כסף".