הקרב על נשיאות התאחדות בתי המלון עולה מדרגה. קבוצת מלונאים הכוללת את ישי ברנע, מנהל מלון יהודה שבירושלים, ינון מעוז ממלונות אברהם הוסטל ואבי זנדברג, מנהל מלון אסטוריה טבריה, פנו אתמול בבקשה דחופה לבית המשפט המחוזי בתל אביב כדי למנוע את בחירתו של אבי ניסנקורן בבחירות ליו"ר התאחדות בתי המלון, שאמורות להיערך היום.

שלושת העותרים, באמצעות עו"ד יפעת סולל, מבקשים מבית המשפט צו למניעת קיום הבחירות. ניסנקורן, עד לאחרונה שר המשפטים, היה אמור להחליף בתפקיד את אמיר חייק, שמונה כשגריר ישראל באמירויות. ברנע כיהן עד לאחרונה כיו"ר התאחדות המלונות בירושלים והוא מבקש להתמודד על תפקיד יו"ר ההתאחדות הארצית. כל הניסיונות עד כה של קבוצת המלונאים למנוע את קיום הבחירות עלו בתוהו.

בעתירה נטען כי אישורו של ניסנקורן להתמודד לתפקיד הנשיא נעשה בלא סמכות, בלא הפעלת שיקול דעת, בהתעלמות מתקנון ההתאחדות ואימוץ מסמכים ללא בחינה עניינית. בית המשפט גם התבקש לקבוע כי "האפליה המובנית בתקנון ההתאחדות, המונעת מעשרות חברי התאחדות את הזכות הדמוקרטית היסודית, להצביע ולהשתתף בקבלת החלטות בהתאחדות המלונות - היא בלתי חוקתית. בית המשפט מתבקש להורות על מתן זכות בחירה לכל חבר ההתאחדות".

עוד קודם להגשת העתירה טענו המלונאים הקטנים והבינוניים כי המבנה הנוכחי של התאחדות המלונות, שבו מקודמים בעיקר האינטרסים של רשתות המלונות הגדולות (כמו מלונות פתאל או ישרוטל) "מקפח יותר מ־100 מלונאים קטנים ובינוניים שאינם מקבלים את הייצוג הראוי".
בעתירה נאמר כי ניסנקורן הוא פוליטיקאי לשעבר שהציג את מועמדותו לנשיאות התאחדות בתי המלון למרות שאינו עומד בתנאי הכשירות לתפקיד, הוא אינו מלונאי, ומעולם לא עסק במלונאות ובתיירות.

"מלשונו המפורשת של התקנון עולה בבירור, כי רק מי שכשיר להיות חבר יכול לשמש כנשיא. ניסנקורן, כמו קודמו לפניו, הניח שהוא נזקק למינוי פורמלי לתפקיד במלון (דירקטור חיצוני במלון נוף גינוסר - י"ש), לשם הקמת כשירות להתמודדותו לתפקיד", נכתב בעתירה.

בית המשפט דחה את העתירה, הבחירות ייערכו היום כרגיל. השופטת יעל אילני קבעה כי ההתאחדות וניסנקורן יגיבו לבקשה עד היום בשעה 10:00, "לא מצאתי מקום לתת צו ארעי ולו בשל הגשת הבקשה יום לפני הבחירות", הוסיפה השופטת.