משרד הפנים אישר היום (רביעי) תוכנית כלכלית לעיר טייבה, אשר מסדירה את כל ענייני התקציב העירייה, בראשה עומד שועאע מסארווה, המקורב ליו"ר רע"מ מנסור עבאס. התוכנית המדוברת אינה טעונה אישור של השרה, לכן גם לא הגיעה לשולחנה של השרה איילת שקד.

כאמור, התוכנית המדוברת מביאה את העירייה לאיזון ומסיימת את כהונתו של הנאמן. בין סעיפיה: הסדרת חוב של הרשות לחברת מקורות, תיקון הסתייגויות בנוגע לרישום כספי קרנות בדוחות הכספיים וכן העברת כספים לפיתוח העיר.

מנסור עבאס על תוכנית הסיוע הכלכלי לערים המעורבות. צילום: ערוץ הכנסת

בנוסף, אגף הביקורת במשרד הפנים הביע הסתייגות מדוחות הרשות בגין העברה של היטלי מים וביוב מהקרנות לשוטף. אישור התוכנית מחזיר את התקציב לקרנות השונות, ומאפשר את הוצאתם לפיתוח של פרויקטים חדשים בתחומי התשתיות בטייבה. כמו כן, התוכנית המדוברת נותנת מענה לטענות שהציג מסארווה נגד התנהלות הנאמן.

ממשרד הפנים נמסר בתגובה: מדובר בתוכנית הבראה שנחתמה ע"י עיריית טייבה במסגרתה יועמדו לה 22.5 מיליון ש"ח במענקים ו-22.5 ש"ח בהלוואות. התוכנית גובשה ואושרה על ידי גורמי המקצוע במשרד הפנים ובמשרד האוצר ובהתייעצות עם גורמים מקצועיים רבים הנוגעים להתנהלות הרשות.

מארגון 'לך ירושלים' ותנועת 'אם תרצו' נמסר בתגובה: ''המעשה ששרת הפנים איילת שקד ביצעה בטייבה חמור משתי סיבות עיקריות.
ראשית, מבחינה מהותית מדובר במתן פרס למעשים בניגוד לחוק. על פי מבקר המדינה היקף מחיקת חובות בארנונה לתושבים בעיר הגיע למיליוני שקלים. הדבר נעשת בניגוד לחוק, בחוסר סמכות ובחריגה גסה מכללי המנהל התקין".

"שנית, ברמה המוסרית, המעשים של שקד מוכיחים את עומק ההונאה שהיא מבצעת כלפי המחנה הלאומי. מצד אחד היא מספרת לציבור על כאבי בטן, על זעזוע ועל כך שלא המירה את דעותיה. מצד שני, ברמה המעשית, איילת שקד היא הזרוע המבצעת של כל דרישות רע"מ. היא הגורם הממשלתי שמכשיר את כל צעדי השרץ אותך דורשים רע"מ לבצע. אין כאן שום היסוסים, לבטים או כאבי בטן. יש כאן התחבאות מאחורי גורמי המקצוע, כדי להתחמק מלומר את האמת: איילת שקד היא המנוע החזק ביותר של ממשלת בנט-עבאס''.