באמצע מהדורת החדשות ביום שלישי הופיעה הודעה קטנה ומוזרה, שבישרה על דחיית שידור הפרק של הישרדות ב-24 שעות. הסיבה? לא נודעת, היא תישאר חבויה אצל מקבלי ההחלטות, אבל אין זה אומר שאי אפשר לנחש. לדעתי? הדחייה נבעה מהריקושט שקיבל הפרק הקודם, במיוחד התגובות להן זכתה ג'קי בעקבות המילים שהטיחה בליה בזמן שהאחרונה מטפסת על עץ כדי לקחת את הברזנט.

אז ב"רשת" לקחו להם יממה, ערכו (לדעתי) מחדש את הפרק, וכך קיבלנו במקום את המשך הקרב, כפי שראינו בפרומואים בסיום הפרק הקודם, את פרצופה העצוב של ג'קי כשפעם אחר פעם היא נאלצת להתמודד עם מה שאמרה. האם זה היה התכנון המקורי? אולי, אבל אחרי התגובות שג'קי זכתה להן, גם באתר זה, מרגיש לי הגיוני שהם דחפו לפרק עוד כמה צילומים שיוציאו אותה באור חיובי, כדי שהקהל בבית יוכל לחזור ולהתחבר לאחת הנשים הכי צבעוניות שאי פעם נראו בהישרדות. 

ג'קי לא תודח בקרוב, ואפשר לנחש שההתפרצות על ליה לא תהיה האחרונה שלה במשחק. לגרום לקהל לעודד אותה קצת יותר כעת, יכולה להוכיח את עצמה בשלבים המתקדמים יותר ברייטינג, כשכבר לא יישארו הרבה מתמודדים למלא איתם את זמן המסך.

ג'קי אזולאי (צילום: צילום מסך רשת 13)
ג'קי אזולאי (צילום: צילום מסך רשת 13)

בסיום הפרק, גדי השתלח בג'קי, על רקע אותן האמירות המדוברות, אך בניגוד לעמידה האמיצה שלו מול חברי השבט בפרק הקודם, הפעם היה מדובר בהשתלחות מוגזמת משלו. האם הוא צריך לעמוד מול ג'קי? בוודאי, האם הוא צריך לקרוא לה ג'וק? ממש לא. היא התנצלה בפני ליה, יותר מפעם אחת, רואים עליה שבאמת כואבת לה השתלשלות האירועים, גדי לא היה צריך לדרוך עליה כשהיא למטה. הוא אמנם הרגיש פגוע ולא שייך לשבט, במיוחד לאחר שישב בצד במשימת החסינות, אבל בחר בדרך הלא נכונה כדי להוציא את האמוציות.

אגב משימת החסינות, לכל אורך הדרך ההבדל בין העבודה המסודרת של ליבולן לבין הדהירה חסרת הרסן של אפולאקי, הייתה דוגמא נהדרת להבדל בין השבטים. הניצחון הלך לאפולאקי, שבטווח הקצר ייהנו מעוד שלושה ימים על האי, אבל עבודת הצוות, השקט הנפשי ואפילו לקיחת האחריות ישרתו בטווח הארוך את חברי ליבולן שישרדו את המועצה הקרובה. 

ההפסד במשימה של ליבולן טמן הזדמנות למתמודד נשכח נוסף – הנרי דוד, שהגיע היישר מהבקתה לנסות ולשדוד קול לאחד מחברי השבט. עוד בטרם הצליח במשימה ולקח את קולה של אודליה, הנרי הצליח סוף סוף להעביר את הנקודה שרצה להעביר במועצה הראשונה. הפעם זה עבר בלי דימוי הקאה ובלי הטחות האשמות באחרים ואפשר היה להתחבר לנקודה של הנרי – יש מספיק אנטישמיות וגזענות בחוץ, בואו ננסה לפחות לשמור על הבית.

הנרי דוד (צילום: צילום מסך רשת 13)
הנרי דוד (צילום: צילום מסך רשת 13)

על פניו, מועצת השבט של ליבולן היא הדבר הכי צפוי בעולם – פאני היא הבחירה הברורה של השבט, במיוחד לאור העובדה שהיא לא יכולה להתמודד במשימת החסינות וכי גם אודליה צלצלה בפעמון ותהיה מוגנת מהדחה. אגב פאני, לא משהו אישי נגדה חס וחלילה, אבל חייבים להפסיק ללהק אנשים שבבירור רב לא מבינים את המשחק. את יודעת שאת בדרך לסיים את המשחק, ואת שוכחת את הפרט היחיד שיכול להציל אותך כרגע? אני מצטער, אבל רק על זה מגיע לך לפגוש את אוהד בבקתה, וזה בהנחה שתצליחי להביס את הנרי ותיקחי את מקומו שם.