בצלם הבריאה נולדנו. "זכר ונקבה ברא אותם", נאמר. כלומר, לא רק הזכר נולד בצלם האלוהות, אלא אף הנקבה. גם היא העתק של הבריאה. אשת חיל. מחנכת הדור. לא בכדי יהדותו של אדם נקבעת על פי אמו ולא על פי אביו.

בת מלך היא, אבל כל זאת רק מן השפה ולחוץ. עבור חלק גדול מהאוכלוסייה בארצנו, אין האישה נחשבת כיציר הבריאה. היא הולכת אחרי בעלה, תפקידה לשרת את בעלה, לגדל את ילדיו ולענות על כל צרכיו.

לא פעם מופצים ברשתות החברתיות סרטונים מעוררי חלחלה שבהם פורשים רבנים מכובדים את משנתם באשר להווייתה של האישה, למבנה הנפשי והגופני שלה, ולמקומה הנאות בחברה ובבית. אם הייתי מקבל את הטקסט כתוב ולא הייתי רואה את הדוברים ושומע את שפתם, הייתי בטוח שמדובר במדינה שבה שולט הטאליבן.

השבוע קיבלתי אחד מאותם סרטונים, ואני רוצה לחלוק איתכם כמה מפניני הלשון שהתגלגלו בו: "אישה כשק מלא צואה ופיה מלא דם", אמר הרב והסביר שמדובר בדם נידה; "נשים הן סתומות, אל תתפלאו למה גברים רוצחים נשים". "אין לאישה שליטה עצמית", טען רב אחר. "שלוש כוסות יין גורמות לה לאבד שליטה. ואם ארבע, אפילו חמור תובעת בשוק ואינה מקפדת. היא יכולה לרצות כל מי שלא יהיה ברחוב ואין לה שליטה. היא שיכורה". ואני תוהה, האם רק נשים מאבדות שליטה אחרי ארבע כוסות? ולמי סטטיסטית יש יותר בעיות שליטה עצמית - לנשים או לגברים?

ועוד מפיו של רב אחר: "אישה צריכה לשים בושם, כי באופן טבעי יש לה ריח רע". ותוהה רב נוסף: "נשים רוחניות? קשקוש". מגדיל קולגה שלהם ומספר כי כשלימד במדרשה לבנות, הוא אפשר להן לשבת בכיתה רק אם עסקו בו בזמן בסריגה, כי לדבריו "שיעשו משהו חיובי בזמן שהן מבזבזות את הזמן. לפחות תצאנה מזה כיפות".

לא אוסיף להלאות אתכם באמרי שפר נוספים. אני מבקש רק לפנות לאותם רבנים ולשאול אותם: השתגעתם? אתם מקשיבים למילים שיוצאות מפיכם? באמת אתם רואים את נשותיכם ובנותיכם כשקי צואה בעלות ראש חלול ונבוב? מה זה אומר עליכם? איך זה שאינכם באים בטענות לקב"ה על שאלה הזיווגים שהוא ברא עבורכם?

אוי לו לעם שאלה הם רבניו ואלה הם המורים הרוחניים שתפקידם לחנך את הדור הצעיר.