הישג חסר תקדים: אוניברסיטת תל אביב דורגה במקום החמישי העולמי בדירוג השנתי של Startup Genome, שהיא אחת מחברות הייעוץ והמחקר המובילות בעולם. הדירוג היוקרתי בוחן את שילובם של בוגרי האוניברסיטאות המובילות בעולם בתחום היזמות וכן בהקמת חברות שהתקדמו מעבר לשלב ההזנק והערכת השווי שלהן עומדת על 50 מיליון דולר ומעלה.

הדירוג המלא באתר החברה המדרגת >>>

על פי הדירוג, במקומות הראשונים ניצבות האוניברסיטאות האמריקאיות המובילות: סטנפורד, MIT, ברקלי והרווארד, ומיד אחריהן מדורגת אוניברסיטת תל אביב. סוגרות את העשירייה הראשונה בעולם האוניברסיטאות: אוניברסיטת קורנל, בית הספר וורטון, אוניברסיטת פנסילבניה, ואוניברסיטת קולומביה.

אוניברסיטת תל אביב (צילום: אוניברסיטת תל אביב)
אוניברסיטת תל אביב (צילום: אוניברסיטת תל אביב)

ראוי לציין שאוניברסיטת תל אביב היא האוניברסיטה הלא-אמריקאית היחידה שמדורגת בעשיריה הפותחת. על פי הדירוג, כ-1,300 בוגרי אוניברסיטת תל אביב הקימו במהלך העשורים האחרונים חברות פעילות במגוון רחב של תחומים וכ- 40 מתוכן מצויות בשלב גיוס מתקדם.

דירוג זה מצטרף לדירוגי Pitchbook שמדי שנה מדרגים את אוניברסיטת תל אביב בין עשרת המוסדות המובילים במספר היזמים שגייסו כסף מקרנות הון-סיכון וגם בדירוג זה אוניברסיטת תל-אביב היא האוניברסיטה הלא-אמריקאית היחידה שמדורגת בעשיריה הפותחת.

פרופ' משה צבירן, דקאן הפקולטה לניהול ע"ש קולר ומנהל מערך היזמות והחדשנות באוניברסיטת תל אביב: "מדובר בהישג חשוב ומשמעותי הן לאוניברסיטת תל אביב והן למדינת ישראל. דירוג Startup Genome הוא תו תקן למצוינות יזמית ברמה הגבוהה ביותר בעולם. מדינת ישראל בכלל ואוניברסיטת תל אביב בפרט מהוות כר פורה ויצירתי במיוחד של יזמים צעירים שמקימים חברות עצמאיות ומשתלבים בתפקידי מפתח בחברות המובילות בעולם. סל הכלים המגוון שהסטודנטים שלנו מקבלים במהלך לימודיהם משמש אותם באופן מידי עם יציאתם לשוק העבודה. אנו גאים בבוגרינו ובתלמידנו על ההישג, ונמשיך לפעול על מנת לבסס את מעמדה את אוניברסיטת תל אביב בצמרת היזמות העולמית".