שוקולד? שוקו-לא: האם יש דרך אחרת להנות מהחטיף הסוכרי והטעים שמאיים להחריב כל דיאטה? ובכן, לא בדיוק, וגם אם כן, צריך לשים לב באיזה תחליף בדיוק משתמשים. אז איך לצרוך את טעמו הנהדר של שוקולד בלי תוספת הקלוריות? ד"ר מאיה רוזמן השיבה למאזינה בתוכניתה השבועית ב-103FM בכמה טיפים שכדאי לכם לגזור ולשמור בקרייבינג הבא למתוק.

ראשית, יש בינינו המעדיפים את טעמו של השוקולד המריר, על פני שוקולד החלב והסוגים האחרים הידועים לשמצה בכמויות הסוכר הגבוהות שהם מכילים. עם זאת, האם בהכרח כל שוקולד מריר הוא בריא יותר? זה תלוי, לפי ד"ר רוזמן: "ככל שיש יותר אחוזי קקאו בשוקולד, כך זה אומר שיש בו פחות דברים אחרים - אבל זה כמובן תלוי בחברה".

התמכרות לשוקולד, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג)
התמכרות לשוקולד, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג)

הדיאטנית נתנה דוגמה מחיי היומיום: "הבוקר ראיתי שוקולד שהיה כתוב עליו 'שוקולד מריר מעולה', עם 60% קקאו, אבל במקום הראשון של רשימת הרכיבים היה סוכר. בשוקולד של חברה אחרת עם אותם אחוזי קקאו, הסוכר הגיע הרבה אחר כך ברשימה. לכן, חשוב לקרוא את מה שכתוב על האריזה כדי לדעת מה יש בפנים. ואם רוצים ליהנות מיתרונות הקקאו, אפשר לעשות משקה קקאו - לא חייבים לאכול שוקולד".

משקה קקאו? רוזמן שיתפה במתכון קצר שיעזור לכם להתקדם בדיאטה ועדיין ליהנות מטעם הקקאו: "לוקחים כפית קקאו גולמי, כזה שמכינים איתו עוגה, שמים מים רותחים, קצת סוכר לוז וקצת חלב - אני באופן אישי בעד חלב סויה או חלב שקדים". הדיאטנית סיכמה: "בסוף יוצא משקה שמזכיר ממש נס קפה, אבל עם כל היתרונות של הקקאו".

סייע בהכנת הכתבה: דוד זבולוני, 103FM