מותאמים לשיטת המכרז של אמזון/ יוחאי מור

יוחאי מור סייף פאסט אנד גלובל  (צילום: יחצ)
יוחאי מור סייף פאסט אנד גלובל (צילום: יחצ)


"אחרי שנות פעילות אינטנסיביות בתחום האיקומרס והסחר האלקטרוני, כולל ניהול פעילות של מותגים פרטיים וישראליים מובילים בארה"ב, קנדה ואוסטרליה, פתחתי במאי 2020, בסגר הראשון, את חברת 'פאסט אנד גלובל בע"מ'. אנחנו עובדים בשיטה הסיטונאית 'אול סייל' - רוכשים מוצרים מספקים ויצרנים מורשים מארה"ב וגם מאיטליה וצרפת, ומוכרים אותם דרך חשבון שפתחנו באמזון. אנו מתחלקים עם חברה אמריקאית שגם היא פעילה באמזון וממנה אנו רוכשים את הסחורה. עוד בשלב הקמת החברה ובניית מאגר הספקים עשינו עסקה מוצלחת להעברת ציוד רפואי לקורונה בארה"ב, שנתנה לנו דחיפה טובה להמשך.

"עבור השוק האמריקאי, הערך שלי הוא בלספק את המחירים האטרקטיביים ביותר בזמן המהיר ביותר למותגים מוכרים וקיימים. אמזון עובדים לפי שיטת המכרז, כי הם רוצים שהלקוחות שנכנסים אליהם יקבלו את המוצר הטוב ביותר בזמן הקצר ביותר - ויש להם דרכים לפקח על זה. למשל, אמזון מאוד רגישה לסחורות מזויפות, לכן חשוב שהספקים שלך יענו על הקריטריונים שלהם, אחרת יסגרו לך את החשבון. אנו מעבירים את הסחורה למחסנים שלהם, וברגע שהתבצעה המכירה - הם שולחים את המוצר ללקוח וגם מוודאים שקיבל אותו לשביעות רצונו.

"לקראת חגיגת המכירות בנובמבר אנחנו מכינים מלאי כפול מבדרך כלל. את ההזמנות ומשלוח המוצרים לאמזון אני מתחיל כבר בתחילת אוקטובר, כי לוקח זמן עד שהם קולטים אותם. הלקוחות מחכים הפעם בקוצר רוח לבלאק פריידי, כי לאורך כל השנה היו עליות מחירים של כל המוצרים כמעט, וזאת ההזדמנות שלהם לרכישה בהנחות רציניות. אנחנו מוכנים עם מערך של שירות לקוחות, שערוך לתת מענה לכל שאלה ובקשה של הלקוחות תוך 24 שעות. במקביל, נכנסנו לשלב של גיוס הון מתוך ידיעה שאנו יכולים לגדול משמעותית בתחום הזה".

הכותב הוא הבעלים של חברת "פאסט אנד גלובל בע"מ". 



להפוך את הנרשמים באתר ללקוחות/ארז ברוך

ארז ברוך מנכ''ל נונונו (צילום: יחצ)
ארז ברוך מנכ''ל נונונו (צילום: יחצ)

"את החברה הקימו איריס אדלר וטלי מילכברג לפני 13 שנה, ואני הצטרפתי כמנכ"ל בשנת 2010. איריס וטלי הן מעצבות שהרצון שלהן היה לשבור את הגבולות המגדריים שהיו אז בעולם אופנת הילדים. בשנים הראשונות הבגדים שווקו לחנויות ורשתות ענק בארה"ב כמו בלומינגדייל'ס ובארניס, שמכרו אותם לצרכן הקצה. עם הזמן הרבה דמויות מפורסמות נחשפו אליהם דרך חנויות בוטיק בלוס אנג'לס, והשם 'נונונו' הפך לשם נרדף למותג של סלבים.

"צמיחת הסמארטפונים ועולם האיקומרס והרשתות החברתיות שינו את השוק. הם גרמו לירידה חדה בשטחי המסחר במדינות המערב, במיוחד במוצרים לילדים. כשגילינו בגוגל ביקושים למותג שלנו, הקמנו ב־2014 אתר מכירות מקוון מקצועי, שהיה דריסת הרגל הראשונה שלנו במכירה ישירה לצרכן הקצה. עד אז, 90% מהמכירות היו בסיטונאות לרשתות, אופליין, והיום אנו עומדים על 50% אופליין ו־50% אונליין, כשמרבית המכירות שלנו הן בארה"ב וסין. אנו מייצרים את רוב הבגדים במפעל בג'וליס אצל אחינו הדרוזים, ויש לנו 22 עובדים, מתוכם שמונה שמתעסקים באתר ובמסחר האלקטרוני. את השיגורים לצרכן אנו עושים דרך DHL.

"חגי נובמבר, ובמיוחד בלאק פריידי, הם חגיגה של קניות שאנו נערכים אליה חצי שנה מראש - הן בצבירת מלאי מתאים והן בעיצוב ובפיתוח הבגדים. במקביל, אנו מריצים קמפיינים לצבירת קהלים חדשים דרך הפלטפורמות של פייסבוק וגוגל, מתוך מטרה להפוך אותם בעתיד מנרשמים ללקוחות. יש לנו גם חנות מקוונת באמזון, בעיקר כי הנוכחות שם חשובה, אך את עיקר הכוח אנו מרכזים באתר המכירות. אנו לא מגזימים בחודש הזה בהנחות ללקוחות, כי המיתוג שלנו הוא יוקרתי - וחשוב לנו שיישאר כזה. לדעתי, כל בעל עסק צריך להיות שחקן בזירה הדיגיטלית, כי אין כיום הרבה פלטפורמות אחרות למכירה".

הכותב הוא מנכ"ל חברת "נונונו בגדי ילדים". דרך קריית שאול 28, ת"א. טל': 03־9664543.

תציעו את המוצרים גם במרקטפלייס/ מיכאל מיטרני

מיכאל מיטרני – סמנכ''ל איקומרס ושיווק, סופר פארם אונליין (צילום: יח''צ)
מיכאל מיטרני – סמנכ''ל איקומרס ושיווק, סופר פארם אונליין (צילום: יח''צ)


"חגי הקניות של נובמבר מייצרים אתגרים שיווקיים ותפעוליים שעל כולנו להיערך אליהם מראש, ואני רוצה למנות כמה נקודות שאנחנו שמים עליהן דגש ואני מאמין שיעזרו לכל אתר סחר, קטן כגדול. תחילה יש לוודא שתשתיות אתר המכירות שלכם תומכות בגידול מסיבי של תנועה. ימי שופינג IL ולאחר מכן בלאק פריידיי מביאים תנועה שוברת שיאים שעלולה להפיל את האתר. אין דבר מאכזב יותר ללקוח מלהקליק על קישור או באנר שמתקשרים מבצע והאתר פשוט לא עולה. לכן כדאי לוודא מראש שמרחיבים את תשתיות הענן או את תפוקת השרתים על מנת לעמוד באותם מקרי קצה של טרפיק לאתר. ואל תשכחו להיערך עם מלאי מוצרים מתאימים לתקופה.

"בנוסף, מומלץ למנף כמה שיותר ערוצי מכר, ואפשרות מצוינת להגיע לקהל רחב יותר היא באמצעות מרקטפלייס. למשל, במרקטפלייס שלנו בסופר־פארם, כל חנות אינטרנטית, קטנה או גדולה, יכולה להציע את שלל המוצרים שלה לגולשים באתר. זו דרך אפקטיבית להגיע למאות אלפי לקוחות פוטנציאליים ללא צורך בהשקעות בפרסום".

הכותב הוא סמנכ"ל איקומרס ושיווק של סופר־פארם אונליין [email protected]


מוצרים ייעודיים ללקוחות הקיימים/נעמה פתחי אוחנה

נעמי פתחי אוחנה  (צילום: בנק הפועלים)
נעמי פתחי אוחנה (צילום: בנק הפועלים)

"ענף הסחר האלקטרוני נמצא בצמיחה, לא מעט בזכות הרוח הגבית של הקורונה. ימי המכירות הגדולים של סוף השנה מתקרבים, וזוהי הזדמנות מצוינת לעסקים הקטנים בישראל להשתלב בחגיגה הבינלאומית. עסקים רבים נערכים כבר מתחילת השנה לחודשים נובמבר ודצמבר, המחייבים את העסקים להיכרות טובה עם השוק, לטרנדים חדשניים, לביקושים ולמתחרים. זה הזמן להיות יצירתיים ולמנף את היתרונות היחסיים של העסקים שלכם - שירות אישי ומהיר, משלוח בזמן ותמחור דינמי.

"לעסקים הפועלים בשוק האלקטרוני אנו ממליצים למנף את מאגר הלקוחות הקיימים ולהציע מוצרים ייעודיים עם מאפייני רכישה קודמים. לעסקים חדשים בשוק נמליץ ליצור שיתופי פעולה עם עסקים המציעים מוצרים משלימים, על מנת ליצור 'יתרון לגודל', לענות על יותר צרכים של לקוחות ולחסוך בעלויות שילוח. בלאק פריידי, סייבר מאנדיי ויום הרווקים הסיני הינם הזדמנות מצוינת לחסל את המלאים בסוף השנה ובכך לסייע לעסק לצבור עודפי מזומנים לקראת פתיחת השנה החדשה".

הכותבת היא ממינהלת אזור השרון באגף לבנקאות קמעונאית בבנק הפועלים



לקראת ימי קניות האונליין הגדולים של נובמבר, "מעריב" ובנק הפועלים במדור מיוחד, שבא לעשות סדר ולהנגיש לעסקים ולציבור הרחב מידע שימושי בנושא מסחר מקוון. בשבועות הקרובים נציג סיפורים של עסקים מקומיים הנערכים לחודש הקניות, בצד כלים וטיפים בנושא מסחר מקוון, שיסייעו לעבור את התקופה בהצלחה ובצורה בטוחה.

המרכז לצמיחה פיננסית מבית בנק הפועלים, בשיתוף עם מכללת Digitalent, מזמין אתכם, בעלי העסקים, לחמש סדנאות לליווי העסק במעבר לדיגיטל, אשר יתקיימו בתאריכים 31.10־4.11 באמצעות ה־Zoom. ההשתתפות בסדנאות היא ללא עלות וכרוכה בהרשמה מראש. לפרטים ולהרשמה: https://www.fingrow.co.il/he/node/2384

המידע נכון למועד פרסומו, והוא אינו מהווה ייעוץ או תחליף לייעוץ המתחשב בצרכיו של כל אדם ומותאם לו באופן אישי.