רונן צור, היועץ האסטרטגי לשעבר של מפלגת כחול לבן, שוחח הבוקר (שישי) עם גיא פלג ב-103FM בנושא הקלטותיה של איילת שקד שפורסמו השבוע. צור אמר: "היא בעצם מוליכה את רעיון פירוק הממשלה צעד גדול קדימה כאשר היא מערערת את היציבות שהייתה בין בנט ומפלגת ימינה ללפיד ומפלגת יש עתיד".

צור הוסיף: "כאשר הקשבתי להקלטות שהביא עמית סגל, הרושם שלי היה שמדובר בהקלטה אותנטית של אדם שהוא לא איילת שקד, שהביא את הדברים לידיעת הציבור בין אם זה מאינטרס פוליטי או אישי נגדה. נופח הדברים וחומרתם וגם המשמעויות שלהם הם הרבה יותר מרחיקי לכת ממה שאיילת שקד הייתה רוצה להרשות לעצמה בעת הזו".

"היא תקעה טריז לא קטן, היא נחשבת ליד ימינו של בנט. יאיר לפיד יכול לחשוב לעצמו שמה שהיא ביטאה אלו דברים שגם בנט חושב בסתר ליבו", המשיך.

בהמשך הריאיון, שוחחו השניים לגבי פרסום ההקלטות של בני גנץ במערכות הבחירות הקודמות, וצור נשאל מי הפוליטיקאי שהקליט את שר הביטחון. צור השיב: "בהרבה מאוד מקרים, אלו הקלטות שיוצרות זעזוע מאוד גדול. זה פיגוע, יש יותר קטנים ויותר גדולים אבל זה פיגוע. אחרי שפרסמו את ההקלטות של ספי עובדיה היה תחקיר מאוד עמוק בתוך המטה כדי להבין איפה הדברים נאמרו. זה היה ברור לבני גנץ שלא שמעו את הדברים האלו מפיו".

בני גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בני גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

צור עשה הקבלה בין הקלטותיה של שקד לבין הקלטותיו של גנץ, ואמר: בסופו של דבר הפוליטיקאי יודע איפה נאמרו הדברים. גם אתמול, כאשר פורסמו הציטוטים בשמו של בנט, יכולת לראות בתגובה שלו שהוא יודע איפה הוא אמר את הדברים. הציבור לא יודע אבל הוא יודע, גם בני גנץ ידע".

בסיום הריאיון, התייחס להסכם הרוטציה בין בנט ולפיד: "אני חושב שאם אתה מחבר את כל ראשי המפלגות לפוליגרף ושואל אותם האם הם מאמינים שתהיה רוטציה, רובם יצאו שהם לא מאמינים. בסתר ליבם, רובם היו רוצים אבל יש כמה שזה לא טוב להם מבחינה פוליטית. באינטרס הפוליטי, לאיילת שקד יש בעיה עם זה שיאיר לפיד יהיה ראש ממשלה והיא תצטרך לכהן תחת ראש ממשלה שהוא לא אדם שמזוהה עם הימין הפוליטי. כל אלו שהאמינו לביבי - תמיד ידעו ותמיד האמינו".