ניצחון חמוץ: הבחירות הכלליות ביפן הסתיימו היום (ראשון) בניצחון צפוי של מפלגת השלטון הליברל דמוקרטית ששמרה על הרוב שלה בבית התחתון של הפרלמנט (הדיאט) על אף היחלשות לעומת הבחירות הקודמות.

הליברל דמוקרטים סיימו עם 261 מושבים לעומת 276 מושבים בפרלמנט היוצא, אולם הם הבטיחו רוב מוצק מתוך 465 מושבי הדיאט שיאפשר להם שליטה מוחלטת בכל הוועדות. השותפה של הליברל דמוקרטים, מפלגת קומייטו, הגיעה ל-32 מושבים, עלייה של שלושה מושבים לעומת בחירות 2017.

מנגד, מפלגת האופוזיציה הגדולה, המפלגה הדמוקרטית החוקתית, גם איבדה מכוחה וסיימה עם 96 מושבים לעומת 109 בפרלמנט הקודם. את הזינוק הגדול ביותר רשמה מפלגת החדשנות הפופוליסטית מהימין הקיצוני שהגיעה ל-41 מושבים לעומת 11 מושבים בלבד בבחירות הקודמות.

ראש הממשלה, פומיו קישידה, שנכנס לתפקידו בתחילת החודש, אמר מוקדם יותר הערב כי אם התוצאות הסופיות יראו שהליברל דמוקרטים אכן שמרו על הרוב שלהם, הרי שהמפלגה זכתה "באמון יקר מצד הציבור". עם זאת, פרשנים ציינו כי קישידה, שמגיע לוועידת האקלים בגלזגו, לא צפוי לבצע מהלכים דרמטיים בתחום מדיניות החוץ, במיוחד מול סין, לפני הבחירות לבית העליון בשנה הבאה.

למרות השמירה על הרוב, הליברל דמוקרטים ספגו גם מכות מוראליות בקלפי. מזכ"ל המפלגה, אקירה אמארי, הודיע על כוונתו להתפטר אחרי שלא הצליח להבטיח את בחירתו מחדש, הפעם הראשונה שהמזכ"ל המכהן לא נבחר. גם המזכ"ל לשעבר, נובוטורו אישיהרה, נכשל בהצבעה, לראשונה מאז נבחר ב-1990.