ראש הממשלה נפתלי בנט נאם היום (שני) בוועידת האקלים בגלזגו והתייחס לפעולות מדינת ישראל לנוכח משבר האקלים. "ישראל קטנה - אבל ההשפעה שלנו יכולה להיות אדירה", אמר.

לדבריו, ההיסטוריה תשפוט את התגובה של הדור שלנו לאיום הזה, "לא רק בכמה שאפתניים נהיה אלא בפעולות שניקח, ישראל בתחילת מהפכה בתחום האקלים". הוא הוסיף כי "לאחרונה החלנו ליישם מאות תכניות לקידום אנרגיה נקייה וצמצום פליטת גזי החממה יותר מאשר בכל תקופה אחרת בהיסטוריה של ישראל, ואנו מחויבים לצמצם את פליטת הגזים ל-0 עד 2050 ולהיפטר מהפחם עד 2025".

"בואו נודה על האמת ישראל מדינה קטנה, טביעת הפחמן שלנו אולי קטנה אבל ההשפעה שלנו על האקלים יכולה להיות עצומה", המשיך. לדברי ראש הממשלה הכוח של ישראל הוא המוחות שלנו, "זה המקום בו ישראל יכולה לעשות שינוי אמיתי. עלינו לנתב את המאמצים להצלת העולם".

נפתלי בנט בוועידת האקלים (צילום: חיים צח, לע''מ)
נפתלי בנט בוועידת האקלים (צילום: חיים צח, לע''מ)

הוא הוסיף כי "שינויים התנהגותיים ייקחו אותנו עד גבול מסוים, צריך טכנולוגיות חדשות ולכן אני קורא ליזמים - אתם יכולים לשנות את המשחק ולעזור להציל את העולם במקום לבנות עוד סטרטאפ על עוד אפליקציה, לנסות לפתור את האיום הקיומי הזה. ישראל יכולה להפוך לאומת חדשנות בתחום האקלים ואנחנו מוכנים לסלול את הדרך".

קודם לכן, קיים בנט מספר פגישות עם מנהיגים מרחבי העולם, בהם ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון. הפגישה של השניים עסקה באיום האיראני, כאשר הראשון ביקש ממקבילו האוסטרלי לפעול לגינוי נחרץ של איראן במסגרת מפגש מועצת הנגידים (BOG) הקרוב של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), שצפויה להתקיים בהמשך החודש.

עמנואל מקרון, נפתלי בנט (צילום: חיים צח, לע''מ)
עמנואל מקרון, נפתלי בנט (צילום: חיים צח, לע''מ)

עוד ביקש ראש הממשלה כי אוסטרליה תגדיר את חיזבאללה, על כל אגפיו, כארגון טרור באופן רשמי, נושא שעומד על הפרק כעת באוסטרליה. בסיום הפגישה, הזמין בנט את מוריסון ואת רעייתו לביקור רשמי בישראל. בפגישה השתתפו השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל, ד"ר איל חולתא, והיועצת המדינית שמרית מאיר.

בהמשך היום, בנט קיים פגישות גם עם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי ועם נשיא צרפת עמנואל מקרון. בנט ומקרון נועדו בארבע עיניים לפגישה שהוגדרה "חמה וטובה", אשר במהלכה דנו באתגרים בזירה הגלובלית והאזורית איתם מתמודדות שתי המדינות, בראשם התקדמותה המהירה של איראן בהעשרת אורניום. ראש הממשלה ציין כי הוא רואה חשיבות מיוחדת בקהילה הצרפתית הגדולה בישראל, אשר יוצרת גשר בין שתי המדינות. 

גורם מדיני ציין לאחר הפגישה כי ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס לסוגיית NSO בפגישתו עם הנשיא מקרון. לפי הגורם, סוכם בין המנהיגים, כי הנושא ימשיך להיות מטופל באופן דיסקרטי ומקצועי, וברוח של שקיפות בין הצדדים. הגורם הוסיף כי סוכם בין המנהיגים לחזק את שיתופי הפעולה בין המדינות ולהסתכל קדימה.

נפתלי בני ונרנדרה מודי (צילום: ללא קרדיט)
נפתלי בני ונרנדרה מודי (צילום: ללא קרדיט)