פרופ' מנחם לוריא מהמכון למדעי כדור הארץ באוניברסיטה העברית, התייחס היום (שני) בראיון לבן כספית ואריה אלדד למשבר האקלים ועל השפעתו על ישראל. לדברי לוריא, "אם אנו רוצים לעמוד ביעדים של 2050, אנו צריכים להפוך את תקציב הביטחון לתקציב ליצירת אנרגיה חלופית. מדובר במעבר לרכבים חשמליים, ובעלויות הקמת תחנות כוח סולריות שהן מאוד יקרות. רק מחשמל, שזה שליש ממקורות הפחמן באטמוספירה, מגיעים לתקציב הביטחון". 

הפרופ' העריך כי "אנו קודם כל צריכים להיערך לזה שיהיו שיטפונות. הדברים יקרו גם אם נהיה הכי טובים בעולם. לכן אנו צריכים להשקיע את המשאבים במניעת שיטפונות שיהיו הרבה יותר גדולים. יכולים להיות דברים קיצוניים". עוד הסביר לוריא כי "אנו יודעים שיש סרגל - כמות הפחמן הדו חמצני באטמוספירה, והיא כל הזמן עולה. האירוע הזה יבוא בהפתעה, ולכן חייבים להיות מוכנים למצד אחד לבוצרת ומן הצד השני לשטיפונות. צריך להיערך הרבה יותר טוב למניעת שריפות, ולהשקיע יותר בתשתיות". 

לבסוף, לוריא הסביר: "גם האוכלוסייה גדלה וגם רמת החיים, ולכן היכולת שלנו להגיע ל-2050 עם אפס פליטה היא אוטופית לגמרי. אני לא חושב שנדידת עמים תהיה לכיוון שלנו. הפשרת קרחונים שתעלה את פני הים, יכולה להציף חלקים בערים קרובות לים כמו בתל אביב. אותם אזורים יכולים להיות גם אזורים חקלאיים, הגלים האלה ילכו ויתגברו". 


סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm