אני מאוד אוהבת בננות ומשתדלת לאכול אחת בכל יום. אני לא אוכלת בננות רק בזכות הערך התזונתי שלהן והיכולת שלהן לספק אנרגיה כאשר אנו זקוקים לה מאוד, למשל לפני אימון, אלא בעיקר בזכות טעמן הנפלא כשהן בשלות. אלא שלפעמים שלב ההבשלה מתפספס, והבננות לא נאכלות בזמן. זה בדיוק הרגע, לפני שמשליכים אותן לפח, לנסות ולהכין איתן עוגת בננות גדולה, נהדרת, בעלת טעם מיוחד.

הבננות מככבות בעוגה בלי שהן נראות, אלא אם אתם בוחרים כמוני לעטר את העוגה בבננות. טעמן הנהדר של הבננות משתלב נפלא עם יתר החומרים. גם אם אינכם מחסידי הפרי, כדאי לכם מאוד לנסות את העוגה הזו. הפעם החלטתי לשנות את דרך האפייה ולהכין את העוגה גם בתבנית כיכר וגם בתבניות קאפקייקס אישיות, מה שהוסיף יופי להגשה והתחבב מאוד על הצעירים במשפחה.

מתכונים נוספים באתר הקולינרי של פסקל פרץ רובין

קאפקייק עוגת בננה (צילום: פסקל פרץ-רובין)
קאפקייק עוגת בננה (צילום: פסקל פרץ-רובין)

עוגת בננות ואגוזים

החומרים:
150 גרם חמאה חתוכה
1 כוס סוכר חום
4 ביצים
1/4 2 כוסות קמח מנופה
2 כפיות אבקת אפייה
1/2 כפית אבקת סודה לשתייה
1 שקית סוכר וניל
4 בננות בשלות, קלופות ומעוכות
3/4 כוס אגוזים קצוצים
2 כפות צימוקים
1/2 כוס חלב או שמנת חמוצה


לעיטור:
1 כוס פרוסות בננות או בננות שלמות חצויות לאורך
2־3 כפות סוכר דמררה מעורבבות עם 3 כפות אגוזים קצוצים

אופן ההכנה:
1. מערבלים במערבל חשמלי את החמאה, הסוכר והביצים עד לקבלת תערובת תפוחה. מנמיכים את מהירות המערבל ומוסיפים בהדרגה את יתר החומרים עד לקבלת עיסת בצק אחידה.
2. מעבירים לתבנית/תבניות קאפקייקס ומעטרים בפרוסות הבננה. דוחסים אותן קלות אל תוך עיסת הבצק ומפזרים מעל את הסוכר עם האגוזים.
3. אופים בתנור שחומם מראש ל־180 מעלות במשך כ־40־50 דקות, עד שקיסם הננעץ במרכז יוצא נקי ויבש. מוציאים ומצננים.

טיפסקל
במקום לעטר את העוגה בפרוסות בננה, פזרו עליה סוכר ומעט גרגירי שומשום ו/או אגוזים גרוסים. בתום האפייה הגישו פרוסת עוגה ושאלו: מה היא מכילה? תראו שתופתעו מהתשובות.