הדולר והיורו ממשיכים במסעם המהיר דרומה. הדולר היציג כבר נסחר ברמת שפל של 3.13 שקלים, ולאחר קביעת השער היציג ירד לרמה של 3.12 שקלים לדולר.

היורו צנח ב־1.6% וירד לרמה של 3.62 שקלים. לאחר קביעת השער היציג הוא ירד בשליש אחוז נוסף לרמה של 3.61 שקלים לדולר - מצב שלא היה כמותו ב־20 השנים האחרונות.

אחת הסיבות לירידות שערי המטבע היא הפחתת מעורבות בנק ישראל בנעשה בשווקים. עדיין לא ברור מתי ובאילו רמות שערי חליפין הנגיד יורה על התערבות מחודשת.

הבנק המרכזי הוריד פרופיל בין השאר על רקע דוח הביקורת של מבקר המדינה על מדיניות בנק ישראל ועל העלייה התלולה בהיקף יתרות מטבע החוץ.

בהודעת הריבית האחרונה אמר הנגיד פרופ' אמיר ירון: ״איננו מוגבלים בהמשך המעורבות בשוק המטבע. תקרת ה־30 מיליארד דולר שנקבעה אינה מגבלה עבורנו. נמשיך להתערב על פי הצורך בהתחשב בפעילות הכלכלית במשק״.

למרות שערי המטבע הנמוכים היבואנים לא מורידים מחירים, אף שהמחירים נקובים ביורו ובדולר. ההפך הוא הנכון - מחירי המכוניות ממשיכים לעלות ושנות הדגם החדשות צפויות להתייקר ב־5%־10%.

גם מחירי מוצרי החשמל והאלקטרוניקה המיובאים מחו"ל ממשיכים לעלות למרות ירידת שערי המטבע. אתמול נכנסה לתוקף התייקרות מוצרי הפלסטיק.

בשיחה עם "מעריב" אמר שר האוצר אביגדור ליברמן כי הבעיה של הדולר נובעת מעודף של 14 מיליארד דולר במאזן התשלומים. "אפעל לעודד יבוא ולהוזיל את יוקר המחיה, סעיפים שמופיעים בחוק ההסדרים. העודף במאזן התשלומים מחזק את השקל בצורה לא סבירה", הוסיף.
על רקע קריסת שערי המטבע תקיים השבוע נשיאות התעשיינים אסיפת חירום של חבריה.

נשיא התאחדות התעשיינים ד"ר רון תומר מתח ביקורת חריפה על הנעשה בשוק וטען כי "התעשייה לא מפסיקה לחטוף מכות. אסור שבנק ישראל יפסיק את מעורבותו בשוק מטבע החוץ. עלויות הייצור של התעשייה מתייקרות כל הזמן בכל התחומים וגם ההייטק הולך לחטוף".
תומר ביקר את העובדה כי היבואנים אינם מורידים מחירים "כמתחייב משערי המטבע הנמוכים״ .