סגן השר במשרד ראש הממשלה, ח"כ אביר קארה שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM לקראת השעות הקריטיות של הממשלה, שתנסה להעביר השבוע את תקציב המדינה לשנים 2022-2021. סגן השר קארה התייחס בדבריו גם לניסיונות הליכוד לשכנע אותו וחברי כנסת נוספים לערוק מהקואליציה ולהוביל לפירוק הממשלה וטען כי הוצע לו "כמעט כל מה שאתה רוצה".

"יש הצעות מרחיקות לכת. מכבש הלחצים כולל כמה דברים, החל מלחץ מסיבי של הודעות שמגיעות מהשטח, כשמהצד השני הדברים עובדים בשיטה של לטיפה וסטירה. אבל אנחנו לא נמצאים במקומות האלו", טען קארה שציין כי ההודעות לא מגיעות מבסיס הבוחרים שלו ושל ימינה, אלא מאנשי שטח של מפלגות אחרות.לטענתו, ההצעות מגיעות לא רק אליו, אלא גם לחברי המפלגה האחרים בכנסת, אך הם לא שוקלים לערוק. 

לאחר מכן, קארה נשאל על האפשרות שלא יצביע בעד התקציב והשיב: "אני חבר הכנסת עם הכי הרבה הישגים בתקציב הנוכחי. הבאתי רפורמה ברישוי עסקים, כאבות, מקדמים גם את רשת הביטחון לעצמאים. אני הולך להצביע בעד התקציב. גם האחרים במפלגה יצביעו כך. אם האנשים בימינה היו שוקלים לערוק, הם היו ברשימת ימין אחרת עוד לפני הבחירות. אנחנו קבוצה מגובשת".

בנוסף, הוא סירב לאפשר לסקרי המנדטים, שלא מחמיאים למפלגתו, להשפיע על מצב רוחו. "אין צורך להאמין לסקרים מוזמנים. חברי סיעת ימינה זינקו על רימון למען עם ישראל. אני מבטיח לכם שהסקרים לא קרובים למציאות, לא רק שיש לנו שישה מנדטים, אנחנו לפחות עם עשרה", התעקש קארה.

עוד קודם לכן, קארה סיפק התייחסות לאירוע המקומם שהתרחש בוועידת האקלים, כאשר השרה קארין אלהרר לא הורשתה להיכנס לאולם הנאומים, שלא היה מונגש לבעלי מוגבלות: "תאר לך כמה המצב הזה חמור בעיני כולנו. אנחנו בעד הנגשה, אבל תתאר לך שאפילו שרה במדינת ישראל לא יכולה להשתתף כי לא התכוננו אליה מראש עם הנגשה, אז מה יקרה לבעל עסק בישראל שלא מתארגן מראש?".

המגישים הקשו על סגן השר והזכירו לו את הביקורת שמתח על הכוונה להנגיש את כל בתי העסק במדינה, אך הוא נשאר איתן בדעתו: "לא התייחסתי להנגשה של כיסאות גלגלים, בנושא זה אין ויכוח ויש קונצנזוס. אבל תקחו למשל בעל צימר לצורך העניין, שיכול להיות חשוף לקנס של 75 אלף שקלים, אם אתה תצפה אצלו בטלוויזיה ולא יהיו כתוביות. הטלוויזיה לא מונגשת ולכן בעל העסק חשוף לקנס מהמדינה".

"יש עסקים פרטיים ויש ממשלה ורשויות מקומיות. הממשלה צריכה להתחיל להנגיש את האזורים, הרשויות המקומיות צריכות לתת יעדים להנגשה, שאם יעמדו בהם אז הם יקבלו עוד מענקים. הממשלה צריכה להיות מחויבת לכך. בעסק פרטי יש הבדל, כי הוא עושה עוד המון דברים ועדיין הוא חשוף לתביעה מצד הרשויות לדרישות נוספות. אם בגלזגו לא עמדו בדרישות ועשו הנגשה, איך אפשר לצפות לכך מבעל עסק? שקודם המדינות והממשלות יעשו את זה".

סייעה בעריכת הכתבה: עפרי גליכמן, 103FM