לא הרבה טרנדים שערורייתיים עושים את דרכם חזרה אל ארון הבגדים שלנו, זאת משום שעל טעויות לא חוזרים פעמיים וכי אנחנו מעדיפות ללמוד מניסיון העבר. ולמרות זאת, יש מגמות אופנתיות שבאופן מפתיע מקבלות הזדמנות נוספת לשחזר את ימי התהילה המפוקפקים.

כזה הוא ה"מיקרו מיני" - טרנד הגזרה הנמוכה שגרם לנו להתאבד על מותניים צרים בתחילת המילניום, ועושה כעת את דרכו חזרה לפרונט. זה קורה, איך לא, בחסות בתי האופנה הגדולים, שבעקבותיהם שועטות גם רשתות האופנה.

רבות דובר על הגזרה הפרובלמטית, שמביאה איתה בעיקר הרבה תסביכים בכל מה שקשור לדימוי גוף. זה כמובן לא הפריע לרבות מאיתנו ליישר קו עם אידיאל היופי, שדורש להצטייד במכנסיים וחצאיות בגזרה נמוכה.

הדיון החברתי החשוב הזה לא מטריד את מעצבי־העל ומותגי האופנה, שמקפידים לשלב בקולקציות החדשות שלל פריטים בגובה ים המלח. כך למשל, בתצוגה של מיו מיו, האחות הקטנה של בית האופנה פראדה, צעדו הדוגמניות על המסלול באין ספור דגמים קצרצרים בגזרות נמוכות.

גם בית האופנה מייסון מרג'יאלה עיצב דגמי מכנסיים בגזרה הזו, ואלכסנדר וונג מציע בין השאר מכנסי ג'ינס בגזרה נמוכה, מהסוג שלבשו בריטני וכריסטינה בקליפים בתחילת המילניום.

בואו נודה, מדובר בגזרה סופר־מאתגרת, שתאפשר לצקצקניות לעבוד שעות נוספות על פוסטים בפייסבוק ולמשפיעניות וכוכבות רשת על הפילטרים והפוטושופ באינסטגרם. תהיו בטוחות שזה לא ישנה את העובדה שבקרוב ניישר קו עם הטרנד הלוהט התורן, שמגיע בימים שבהם הטמפרטורות יורדות למטה, ממש כמו הגזרה עצמה. 

גזרה נמוכה (צילום: יח''צ)
גזרה נמוכה (צילום: יח''צ)

גזרה נמוכה (צילום: יח''צ)
גזרה נמוכה (צילום: יח''צ)

גזרה נמוכה (צילום: יח''צ)
גזרה נמוכה (צילום: יח''צ)

צילומים: דימה טליאנסקי, רותם לבל, עמית שמש, אסף לוי, TK MAXX, הנס ומאוריץ, גטי אימג'ס, יח"צ