נראה שאין תקרת זכוכית גבוהה מדי עבור דקל לין, בן 27 מקיבוץ משמר העמק, המתמודד עם שיתוק מוחין ונכה ב־100%. אחרי שנה במכינה הקדם־צבאית בחנתון הוא כבר לומד לתואר ראשון באוניברסיטת חיפה בתוכנית "חכמ"ה" (חברה וכלכלה מזווית היסטורית), ובין לבין הוא גם פעיל חברתי.

ביום חמישי הוא השתתף באירוע חגיגות עשור למדרשה ולמכינה הקדם־צבאית בחנתון ובהנחת אבן פינה למדרשה המחודשת, יחד עם עוד כ־400 בוגרים וחניכים. "במכינה הרגשתי שמתייחסים אליי כשווה בין שווים עם המגבלה, כלומר מודעים לזה עם כל ההתייחסויות המיוחדות שצריך. השנה הזו הייתה מאוד משמעותית בשבילי, זה המקום הראשון שפגשתי חברים שחושבים פחות או יותר בצורה שאני חושב.

עם חלקם יש לי קשרים עד היום", מעיד דקל. "בלימודים ספגתי את תחושת השליחות, שאפשר לשנות דברים בחברה הישראלית ושאקטיביזם וקבוצה מגובשת יכולים לעשות דברים משמעותיים יחד". לין הוא גם ממקימי תוכנית "שיבולים" להשתלבות צעירים עם מוגבלות במכינות, השייכת למועצת המכינות הקדם־צבאיות. 

גד ספקטור, מנהל המכינה הקדם־צבאית בחנתון, אומר: "אנחנו מאמינים שבעולמנו הקטן, יש מקום לכולם. המכינה היא קהילה תומכת ומחבקת, שמאפשרת לכל אחת ואחד להיות מי שחלמו להיות, ואנחנו מנסים לשקף את הפרופיל של החברה בתוכה".