כ־70% מהיהודים מתנגדים לממשלה בשיתוף מפלגות ערביות. לעומתם, כ־77% מהערבים דווקא בעד כניסת מפלגות ערביות לממשלה. כך עולה מממצאי סקר חדש. 

עוד עולה מהסקר כי בקרב מי שמגדירים עצמם כימנים, שיעור המתנגדים לשיתוף מפלגות ערביות בשלטון גבוה עוד יותר – 88%. הסקר נערך על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה בהזמנת משרד ייעוץ התקשורת רימון־כהן, בראשות היועץ האסטרטגי רוני רימון.

לדברי רימון, שהשתתף בפאנל בסוגיית ערביי ישראל בכנס אילת לעיתונות, הנתונים מצביעים על תופעה חריפה של קוטביות לגבי חיים משותפים בין יהודים לערבים בישראל.

"חבל שבעוד הערבים מעדיפים להשתלב בחיים הציבוריים בישראל, מרבית היהודים ובפרט הימנים שבהם דוחים את היד המושטת של הערבים", ציין רמון בפאנל. "האינטרס של מדינת ישראל הוא שהיהודים ישכילו להכיל את העובדה שערביי ישראל נמצאים כאן לתמיד, ומוטב שבני שני העמים ילמדו לעבוד ביחד גם בניהול הרשות המבצעת של המדינה".

בתשובה לשאלה נוספת בסקר, האם כלי התקשורת המרכזיים במדינה מעניקים באופן כללי לראש הממשלה נפתלי בנט יחס מרוכך יותר או קשה יותר מאשר לקודמו בנימין נתניהו – 52% השיבו שלבנט מוענק יחס מרוכך יותר מאשר לקודמו, 15.2% סבורים שלבנט מוענק יחס קשה יותר ו־32.6% חושבים שלשניהם מוענק יחס שווה.