שתיים מהמתלוננות נגד הזמר אייל גולן פנו לפרקליטות בבקשה לפתוח את התיק מחדש, כך פורסם אמש לראשונה בחדשות 13. כזכור, התיק הפלילי נגד הזמר נסגר לפני יותר משבע שנים. עורכת הדין אושרת קירמה, המייצגת את שתי המתלוננות, שוחחה היום (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחסה לבקשה שהוגשה לפרקליטות.

"ברגע שנסגר תיק חקירה יש זכות לנפגעי העבירה ולחשודים להגיש בקשה או לשינוי עילת הסגירה או לפתיחת החקירה מחדש. הן רוצות שיפתחו את החקירה ויבחנו מעשים שלא נחקרו או לא נחקרו עד תומן", הסבירה קירמה.

"אנחנו לא חושדים שהיחידה החוקרת עשתה דבר פסול, אבל מחדלי חקירה היו שם, ואותם מחדלים בעצם תרמו לכך שהחקירה נסגרה נגד מספר מעורבים. בפרשייה הזו נחקרו 14 חשודים, הוגש כתב אישום רק נגד אחד. היו לפחות 11 קטינות שנחקרו, ויש יותר מכך שכנראה מעורבות. יש מספר מחדלים, לא רק אחד", אמרה.

לטענתה, "מדובר על עבירות של הדחת קטין לסמים, הדחת קטין לזנות, עבירות של מעשה סדום ומעשים מגונים דברי שעולים מהחקירה ומחדלי חקירה שהיו שמצדיקים את פתיחת החקירה, מחדלים של היחידה החוקרת". 

בהמשך סיפרה כי המתלוננות "עברו התמוטטות קשה מאוד, הן נאלצו לעבור שיקום מאוד ארוך של לאסוף את החיים שלהן מחדש, הן היו בנות 17 ו-18 והיום 26-27, אימהות לילדים. הטראומה מאוד חזקה הצלקות מאוד עמוקות הן עדיין צריכות לשקם את עצמן, זה תהליך מאוד לא פשוט שהן עוברות".

כשנשאלה האם להערכתה הפרקליטות תקבל את הערער, אמרה כי "הגשת ערער זה דבר לא מובן מאליו במקרים האלה אבל אם יש פרשה שמצדיקה את זה זו הפרשה הזאת. הפתיחה של הערער של החקירה הזו נוגעת במעורבים אחרים".

ההפגנות מחוץ לאולם משפטו של אייל גולן (צילום: אבשלום ששוני)
ההפגנות מחוץ לאולם משפטו של אייל גולן (צילום: אבשלום ששוני)


בתגובה לטענות אלה, עו"ד שרי שלום המייצגת את גולן, אמרה ב-103FM כי "מדובר בהגשת ערר על תיק שנסגר בחודש פברואר 2014 כאשר החוק מאפשר הגשת ערער בפרק זמן של 90-60 יום לפעמים אפשר להאריך אפילו בשנה. רוצים כאן כסף. נחשפנו לחומרים רק כאשר מדינת ישראל הגישה את כתב ההגנה מטעמה ורק אז נחשפנו לחלק מהחומרים, לנפגעות העבירה מה שנקרא היה את החומר עוד אז". 

"מי שמחפש צדק והלוואי וייעשה פה צדק, ייתן למערכת המשפטית לבצע את עבודתה. הייתה להן אפשרות להגיש ערער אם הן רצו באמת שתעשה חקירה נוספת למרות שהחקירה פה נעשתה בצורה הכי מקיפה ואם אתם רוצים עובדות ולא סיפורים. אני רוצה פעם אחת ולתמיד שיהיו כאן עובדות, התביעה הוגשה בינואר 2020 עכשיו זה ניסיון חדש לייצר רעש תקשורתי", הוסיפה.

כמו כן, עו"ד שלום התייחסה גם לסיכוים שהפרקליטות תקבל את הערער ואמרה כי "פרשת משחקי חברה לא התחילה בסיפור לא של אייל גולן והמעורבים שקשורים אלא התחילה מנושא אחר לגמרי שהתובעות האלה כאן ט' ונ' לא קשורות לפרשה הזאת. הדברים האלה כבר נבדקו לא פעם. זה ניסיון לעכב את ההליך המשפטי".

לדבריה, "פרשת משחקי חברה התחילה בחקירת משטרה שנגעה לנערות שנתנו שירותי מין וחשפנות ללא קשר בכלל לבנות האלה. שם היו כמות גדולה של נחקרות, אגב, כל הזמן אומרים מתלוננות לא ט' ולא נ' היו מתלוננות הן זומנו לחקירה בעקבות חקירה שונה לחלוטין, ללא שום קשר. ט' ונ' היו ספיח באותה חקירה, נחקרו ארבע בנות תחת אזהרה על מתן עדות שקר שניתנה בעניינו של אייל גולן". 

גולן יוכפז הקשה על עורכת הדין שיצאה להגנתו של הזמר, ותהה: "כאמא לשתי בנות, היית נותנת לבנות שלך להסתובב עם אייל גולן?" תחילה התחמקה עורכת הדין ממתן תשובה, "זו שאלה לא הוגנת. מה זה להסתובב?", אך לבסוף השיבה: "בגיל 18 עם גבר בן 40? אני לא רואה בזה משהו כל כך קשה".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm