פינת המיתוס: בהתייעצות עם דיאטנים שונים, ייתכן שחלק מהם ימליצו על שמירה של לו"ז אכילה מסודר, כזה שגורם לכם להקפיד על ארוחה פעם בכמה שעות. עם זאת, האם זו הדרך הנכונה לשמור על הגזרה ולשמור על המשקל? הדיאטנית המומחית של 103FM, ד"ר מאיה רוזמן, עשתה סדר בנושא בתוכניתה השבועית - והחליטה להגיע ולנפץ כמה מיתוסים.

תחילה הסבירה רוזמן: "לאנשים שחולים בסוכרת אולי כן חשוב להקפיד על ארוחות מסודרות כל שלוש שעות, כדי לשמור על איזון ברמות הסוכר בדם. בשאר האנשים מדובר במיתוס - לא צריך לאכול כל שלוש שעות". אז מה צריך לעשות במקום? לדבריה, "צריך להקשיב לגוף, לאכול לפי התחושות, לאכול אם רעבים ולא לדחוף אוכל לקיבה כי עברו שלוש שעות מהארוחה הקודמת".

רעב (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')
רעב (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')

"אם עברו שעתיים מהארוחה הקודמת ואנחנו כן רעבים", המשיכה רוזמן, "לא צריך לחכות שעה כי ככה מראה השעון, אלא לאכול כבר את הארוחה הבאה". הדיאטנית הבהירה: "לא היה שעון מאז בריאת העולם. הגוף מספיק חכם כדי לאותת לנו מתי צריך ומתי לא צריך לאכול. אנחנו פשוט צריכים ללמוד להקשיב לו. יש אנשים שאומרים לי 'אני רעב כל היום', זה לא נכון, אתם יודעים שזה לא נכון. צריך ללמוד להקשיב לגוף".

"מחקר שיצא על ארוחות קטנות לעיתים קרובות מראה שהן יכולות אפילו לקלקל את הדיאטה, כי הן גורמות לצריכת קלוריות יותר גבוהה במהלך היום", שיתפה רוזמן את המאזינים. "אם אנחנו מדברים על אותו מספר קלוריות, זה לא משנה לכמה ארוחות מחלקים את זה, כל אחד שיתאים את זה לסדר היום שלו. יש כאלה שמתאים להם לאכול שתיים-שלוש ארוחות גדולות בלי ביניים, יש כאלה שמעדיפים לאכול משהו קטן כל שעתיים - גם זה בסדר גמור, כל עוד נמצאים בשליטה על איכות המזון ועל כמות הקלוריות שמגיעים אליה בסופו של דבר".