מדד הקול הישראלי של המכון הישראלי לדמוקרטיה: רוב הציבור סבור כי הממשלה תצליח להעביר בכנסת את התקציב החדש. הנתונים מראים, כי שלוש וחצי שנים מאז אושר לאחרונה תקציב המדינה בכנסת, 61% מהציבור מאמינים שממשלת בנט-לפיד אכן תצליח בחודש הקרוב להעביר בכנסת את תקציב המדינה 2022-2023. בחלוקה למחנות, רוב גדול (79%) ממצביעי מפלגות הקואליציה סבורים כי הממשלה תצליח להעביר את התקציב. לעומת זאת, רק 43% בלבד ממצביעי מפלגות האופוזיציה הסבורים כן.

בנוסף, בקרב מצביעי רע"ם רק 41% ענו בחיוב כי התקציב יעבור. מצד שני, רוב מצביעי מפלגות הציונות הדתית והרשימה המשותפת סבורים כי התקציב יעבור. עוד בדק המדד, את הזירה הבינלאומית לאחר עידן נתניהו. הנתונים מראים כי כמחצית מהשמאל מאמינים שמעמדה של ישראל השתפר תחת שלטונם של בנט ולפיד, לעומת רוב בימין הסבורים שמצבה הורע.

נתניהו לצידו של נשיא הונגריה (צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90)
נתניהו לצידו של נשיא הונגריה (צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90)

מדד הקול הישראלי של מרכז ויטרבי לחקר דעת קהל ומדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה בדק החודש כיצד מדרג הציבור את מידת הידידותיות של 10 מדינות וגופים שונים, ובמקום הראשון ניצבת ארה"ב ובסוף האו"ם.

מדד הקול הישראלי של המכון הישראלי לדמוקרטיה נערך אחת לחודש על ידי פרופ' תמר הרמן וד"ר אור ענבי, ומבוסס על מדגם ארצי מייצג (752 מרואיינים) של כלל האוכלוסייה הבוגרת בישראל בגילאי 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית לכלל המדגם היא 3.59%.