איתי פנקס, חבר מועצת עיריית תל אביב-יפו מטעם "מרצ" ומחזיק תיק הקהילה הגאה והמרכז הגאה בעיר, התייחס היום (חמישי) בפרסום בחשבון הפייסבוק שלו לתחקיר שפורסם אודותיו בידיעות אחרונות וב-YNET, ובו נטען כי בחר לקיים לכאורה מפגשים מיניים עם נערים שהגיעו לפעולות והרצאות בתנועת הנוער איגי. 

"כמי שנלחם כל חייו עבור זכויות הקהילה היקרה לי כל כך, אלה שעות קשות עבורי ועבור משפחתי. אבל אני לא הסיפור כאן, אלא מי שנפגעו ממני. לפני 15 שנים ראיתי את הדברים אחרת, בתרבות שהיתה רווחת בקהילה, והיום ברור לי שאלה מעשים שאסור היה שיקרו. טוב שאנחנו חיים בתקופה בה הדברים האלה עולים על סדר היום ללא חשש. אני, שנפגעתי מינית בעצמי בגיל צעיר, מחויב היום לחלוטין למאבק נגד פגיעה מינית בקהילה", כתב פנקס.

הוא הוסיף: "יחד עם שותפות ושותפים לדרך, המנהיגות הקהילתית ואנשי מקצוע אפעל לביסוס מרחב בטוח שבו חברות וחברי הקהילה יוכלו להציף בלי חשש ובלי שיפוטיות את החוויה האישית שלהם ולבסס צדק מאחה. זו משימה שאני לוקח על עצמי וזו הדרך שלי להמשיך וללמוד. ללמוד, ולתקן. אין ביכולתי לשנות את העבר אבל אעשה הכל כדי לשנות את העתיד".

בהמשך הודיע כי ישעה את עצמו מתפקידיו בעיריית תל אביב. "לקיחת אחריות פירושה גם מסקנות אישיות. לאור הטענות שעלו הודעתי היום לראש העיר רון חולדאי, ליו"ר מרצ השר ניצן הורוביץ וליו״ר סיעתי בעירייה מיטל להבי על החלטתי להשעות את עצמי מכהונתי כמחזיק תיק הלהט"ב בעיריית תל אביב יפו, חלק מרכזי במפעל חיי שהתחיל לפני 24 שנים.  מצטער. מצטער מאוד, ומתנצל בפני כולכם ובמיוחד בפני מי שנפגע", כתב.

ראש עיריית תל אביב יפו, רון חולדאי, הביע תמיכה במהלך של פנקס, וציין כי היא "נכונה ומתבקשת". בנוסף ציי כי "אנחנו חיים בתקופה שבה הנורמות החברתיות משתנות, וטוב שכך".

גם שר הבריאות, ניצן הורוביץ, הבהיר כי כך ראוי לנהוג בנסיבות האלה והוסיף כי אין מקום לפגיעה מינית באף קהילה. "נמשיך להיאבק יחד כדי לוודא שכל מי נפגע ירגיש שיש לו את הגב שלנו", ציין יו"ר מרצ.