שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס היום (רביעי) בישיבת סיעתו להצבעה הצפויה על התקציב: "אני רואה את העברת התקציב כניצחון אישי גם עבורי מול מי שניסה למנוע אותו מאזרחי ישראל", אמר גנץ.

עוד הוסיף השר: "כשר הביטחון אני קובע שהתקציב שאנו מעבירים יאפשר לנו לפתח יכולות שהן קריטיות לקיומה של מדינת ישראל מול האתגרים ההולכים ומתפתחים, בעיקר מצד איראן, שממשיכה במירוץ החימוש הגרעיני, ממשיכה לשתול את זרעי הפורענות שלה בסוריה, בלבנון ובעזה. מול אלו אנו נמשיך לפעול ונדאג לגדוע את מנוע החמצן האיראני לטרור האזורי בכל מקום שירים את ראשו".

"נכנסנו לממשלה הקודמת כי חשבנו שבעת צרה, כל הישראלים ערבים זה לזה ושנדרש תקציב מדינה שיאפשר צמיחה והתמודדות עם הקורונה", אמר גנץ. "במקום זה, קיבלנו ניסיון של ראש הממשלה הקודם נתניהו ושותפיו, להמשיך ולגרור את ישראל לשיסוי, ולעוד מערכת בחירות, אך ורק מאינטרסים אישיים ומשפטיים. זה היה ניסיון חטיפה של אזרחי המדינה וצורכיהם", הוסיף. 

"כעת הממשלה הנוכחית מעבירה תקציב שיאפשר התאוששות מהקורונה, ומנופי צמיחה קדימה", המשיך שר הביטחון. "זה ניצחון לסולידריות הישראלית ועדות לאחריות של מנהיגי הקואליציה כולם ובראשם שר האוצר ליברמן, שבתקופה קצרה דאג להביא תקציב מאוזן ואחראי ביחד עם ראש הממשלה וכלל השרים. אני רואה בהעברת התקציב ניצחון אישי לי, לכחול לבן ולחברה הישראלית כולה מול מי שביקש למנוע תקציב  מאזרחי ישראל. מי שניסה לפעול נגד האינטרסים של המדינה יושב כעת באופוזיציה, ומי שרוצים לקדם את האינטרסים של ישראל נמצאים בקואליציה ובתפקידי מפתח".

בתוך כך התייחס לנושא התקציב גם ראש הממשלה נפתלי בנט בישיבת סיעת ימינה: "אנחנו בתוך אם כל הקמפיינים, פייק בעוצמות אדירות. אגב, אני לא חשבתי שביבי ילך על קטע של כסף לחמאס כי זאת נקודה תרופה שלו - הרי מזוודות הכסף לחמאס זו המצאה שלו - אני הפסקתי את זה. אבל אין הגיון בשיגעון - אני אומר פה את המובן מאליו - אין אגורה מתקציב המדינה שעוברת לעזה, או לחמאס. אין סעיף תקציבי כזה ולא יהיה כזה. זה שקר מהיסוד. האסטרטגיה שלו כרגע זה לייצר חיץ בין מרכיבי הקואליציה. הוא ישתמש בכל הכלים שברשותו".

נפתלי בנט (צילום: מרק ישראל סלם)
נפתלי בנט (צילום: מרק ישראל סלם)

עוד הוסיף רה"מ: "יש תשובה אחת לכל זה וזה העברת התקציב. ברגע שנעביר את התקציב זה יתן לנו יציבות. לא צריך להוכיח שאנחנו ימניים ולא צריך להוכיח שניצחנו. צריך להעביר תקציב. זה הניצחון. אתם תראו שיש גבול למכונה הזו. היא תחלש במידה ניכרת. כבר עכשיו הם לא מצליחים להחביא את הבקיעים בתוכם. חכו ליום שאחרי. אנחנו הולכים לנצח 780-0".