הסנאט האמריקאי אישר היום (חמישי) את מינויו של טום ניידס לתפקיד שגריר ארה"ב הבא בישראל. בשימוע האישור שלו אמר ניידס כי חידוש המימון לכיפת ברזל הוא אינטרס ביטחוני אמריקאי, התחייב לתמוך בהסכמי אברהם ולהתנגד ל-BDS וכן ציין כי הנשיא ביידן מחוייב לתוכנית הפטור מוויזה לישראלים. 

ניידס, שנולד למשפחה יהודית מדולות', מינסוטה, האו בעל קריירה ארוכה בגבעת הקפיטול בתפקידים שונים. הוא בילה עשור כראש הסגל של כמה חברי קונגרס לפני שפנה למגזר הבנקאי ב-1996. הוא שימש בעבר כמשנה לשר החוץ לניהול ומשאבים תחת הילרי קלינטון מ-2011 עד 2013. כמו כן, הוענק לו פרס השירות המצטיין של שר החוץ בינואר 2013.

בשימוע האישור שלו בוועדת החוץ של הסנאט, הוא אמר כי חידוש מערכת ההגנה מפני טילים של כיפת ברזל היא לטובת הביטחון הלאומי האמריקאי. "זהו מנגנון הגנה. זה כדי למנוע גשם של רקטות על ישראל. אנחנו תומכים בהתחדשות וזה אינטרס ביטחוני לאומי שלנו", אמר ניידס, בדיון שהתקיים בספטמבר. הוא אמר כי הנשיא תומך במימון כיפת ברזל, שתומך ב"בעל ברית חשוב מאוד באזור".

בדיון בוועדה נשבע ניידס לתמוך בהסכמי אברהם ולהתנגד לתנועת החרם ה-BDS. נידס אמר גם כי ארה"ב מחויבת "לקדם את הקשרים בין עמנו", והוסיף כח "הנשיא ביידן הודיע ​​שנעבוד עם ישראל בתקווה שהם יצטרפו לתוכנית ויתור ויזה".

בהתייחסו לאיום האיראני, אמר ניידס כי ביידן "הבהיר את מחויבותו להבטיח שאיראן לעולם לא תפתח נשק גרעיני" וכי "שמירה על ביטחונה של ישראל משרתת את האינטרסים הביטחוניים הלאומיים של אמריקה ומבטיחה שתמיד תהיה לנו בעלת ברית חזקה, אמינה ובטוחה".

שגריר ישראל באו"ם וארה"ב גלעד ארדן בירך את ניידס בטוויטר. "אני מאחל לך הצלחה רבה בתפקידך וקדנציה פורייה בשגרירות ארה"ב בבירה הנצחית של ישראל, ירושלים", כתב. "אני בטוח שתחזק עוד יותר את הקשר המיוחד בין ישראל לארה"ב".

הוועדה האמריקאית לעניינים ציבוריים בישראל (AIPAC) צייצה בטוויטר: "אנו מברכים את תומס ניידס על אישורו כשגריר ארה"ב בישראל. אנו מאחלים לו הצלחה רבה בתפקיד קריטי זה".