לאחר שהחליט להצביע נגד תקציב המדינה לשנת 2020-2021, בימינה שוקלים להכריז על חבר הכנסת, עמיחי שיקלי, כפורש מהמפלגה. בכירים בימינה אמרו היום (חמישי) למעריב: "הכל פתוח, בודקים את כל האפשרויות". אם אכן יחליטו במפלגה לפעול כך, שיקלי לא יוכל להתמודד בבחירות הבאות במסגרת מפלגה קיימת. 

ח"כ שיקלי הגיב להתפתחויות האחרונות ואמר: "עם ישראל חכם, והוא מבין היטב מי הם הפורשים האמיתיים. מי הציג מצג שווא והוליך שולל את בוחריו תוך שהוא מפר אחת-אחת את כל הבטחותיו". בדבריו, העביר שיקלי ביקורת גדולה על מפלגת ימינה. "מי ניצל בציניות משפחות שכולות שמחו נגד שיתוף פעולה עם תומכי טרור - והקים איתם ממשלה. מי ספסר בזעקתם של תושבי הנגב וסופו שהלבין עשרות אלפי מבנים בלתי חוקיים ושילם דמי פרוטקשן ממשלתיים בתמורה לתפקיד ראש הממשלה", ציין והוסיף, "מי גזל את קולם של רבבות אנשי המחנה הלאומי בלי להניד עפעף כדי להקים ממשלה פוסט ציונית, מי רצה יותר מדי להנהיג את עם ישראל אבל לעולם לא יזכה לכך באמת". 

בסיכום דבריו אמר: "אתם יכולים להמשיך לחגוג ולהכריז עלי כפורש, אבל עמוק בפנים, גם אתם יודעים, שמי שפרש מכל רמז לאידאולוגיה המקורית של ימינה, אלה אתם". 

עד כה נמנעו בימינה מנקיטה בצעד המדובר, מתוך מחשבה שניתן יהיה לשכנעו לשנות את דעתו בהצבעות מסוימות. כעת, אם וכאשר יאושר התקציב, בימינה לא רואים טעם להמשיך בניסיונות השכנוע, ולכן גוברים הסיכויים ששיקלי אכן יוכרז כפורש.

בתוך כך, יו"ר הציונות הדתית, חה"כ בצלאל סמוטריץ', כתב בציוץ בטוויטר, כי "שיקלי לא פרש! היחידים שפרשו מהדרך והערכים וההבטחות והמחנה הם שותפיו לשעבר למיזם השקר וההונאה של בנט. עכשיו הם מוסיפים חטא על פשע ורוצים לחסל לו את העתיד הפוליטי. אם היתה להם טיפת הוגנות ובושה הם היו משחררים אותו לדרכו בכבוד ואפילו מצדיעים לו. אבל הם פשוט אנשים קטנים".

לדבריו, "הם לא מסוגלים להביט במראה שהוא מציב בפניהם ולראות בה את פניהם המכוערות וגופם חסר עמוד השדרה, מול זקיפות הקומה, האומץ, היושרה והנאמנות שלו. אבל זה לא יעזור להם. הם יעלמו וייזכרו בהיסטוריה של העם היהודי לדיראון עולם, והוא ישאר עוד שנים רבות ויזכר בהיסטוריה כגיבור".

חה"כ אורית סטרוק מסרה: "‏‏מצדיעה לח"כ שיקלי על הצבעתו נגד עמדת הקואליציה. אין ספק שהוא יכול להתקבל כחבר של כבוד למצעד היחידים שפעלו בניגוד לזרם על פי צו מצפונם והובילו שינוי. רק לא הבנתי את העונש שנתנה לו סיעת ימינה. הרי הסיכוי של שיקלי להיכנס לכנסת הבאה גבוה עשרות מונים מהסיכוי של כל אחד מהם".

כזכור, בכנסת הקודמת ביקשו בליכוד להכריז על חברת הכנסת יפעת שאשא-ביטון כפורשת. ואולם, בסופו של דבר החליט יו"ר הקואליציה לשעבר, חה"כ מיקי זוהר, למשוך את הבקשה לאחר שהבין כי לא יצליח לגייס רוב בוועדת הכנסת.