סופ"ש קטלני בכבישים: שני אנשים נהרגו היום (שבת) בתאונות דרכים קטלנית שהתרחשו באזורים שונים בארץ: האחד הולך רגל שנהרג מפגיעת רכב סמוך ליישוב מיתר והשני, רוכב אופניים תושב ראשון לציון בן 64, שנהרג בתאונת פגע וברח בעיר, עת שהיה ככל הנראה בדרכו הביתה. 

צעיר בן 18, תושב תל אביב, הסגיר את עצמו למשטרה ונעצר לחקירה בחשד שפגע ברוכב האופניים בראשון לציון. המשטרה תביא הערב את החשוד בפגיעה ברוכב האופניים בראשון לציון לבית משפט השלום בעיר, לדיון בהארכת מעצרו. במקביל, בוחני תנועה ממשיכים באיסוף ממצאים וראיות, תוך שימוש במצלמות אבטחה וגביית עדויות, לשם חקירת האירוע, תוך דגימת דמו של החשוד במעשה.

נציין כי במקרים בהם נהג נמלט מהזירה וחולף זמן רב מאז איתורו או הסגרתו, אין אפשרות לבצע בדיקה בניסיון לאתר אלכוהול. אולם במצב שכזה, על פי החוק, המשטרה תהיה רשאית לייחס לו חשד לנהיגה תחת השפעת אלכוהול, מה גם שבבדיקת דם המשטרה מבקשת לבדוק האם יש שרידי סם או חומרים אחרים בגופו.

זירת התאונה (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
זירת התאונה (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)


רוכב אופניים נמצא שרוע לצד הדרך בשדרות נים בראשון לציון, כאשר לפי הערכה ראשונית הוא נהרג בתאונת פגע וברח. צוות מד"א פינה את הרוכב, בשנות ה-50 לחייו, במצב אנוש לבית החולים שמיר-אסף הרופא, שם נקבע מותו. 

"רוכב האופניים שכב על הכביש בסמוך לאופניים כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד. ביצענו בדיקות רפואיות, הכנסנו אותו במהירות לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבי"ח תוך כדי ביצוע פעולות החייאה כשמצבו קריטי", סיפר פרמדיק מד"א טל פוטרמן. 

עד ראייה, שיחד עם זוגתו החישו עזרה לרוכב האופניים הפצוע, סיפר: "היינו בצד השני של הכביש, כשלפתע שמעו בום בעוצמה אדירה. הבטנו מיד לעבר השני והבחנו ברכב מסוג ג'יפ שדוהר במהירות מהמקום ובצד הדרך היה רוכב אופניים שרוע על הכביש אופניים היו עקומים לחלוטין. הבנו שהוא נפגע מהרכב שנמלט".

הוא סיפר כי "בת זוגי שמיהרה גם היא לחייג למד"א, החלה בפעולות החייאה על פי הנחיות שקיבלה בטלפון מהמוקדנית של מד"א ובחלוף כשבע דקות, הגיעה ניידת מדא שהמשיכה בפעולות החייאה ניסיון להציל את חיי הרוכב, אולם למרבה הצער נודע לנו כי נקבע מותו".

"זה אירוע מזעזע, מראה קשה מאוד עם הרבה דם וליבנו עם בני משפחת הרוכב. בכל מקרה  לא ידוע לנו איך נגרמה התאונה באופן ממשי, אבל הכביש היה פנוי והנסיעה של הג'יפ הייתה מהירה מאוד. השאר הוא בגדר השערה מבחינתו", הוסיף עד הראיה.

תאונות קטלניות במהלך סוף השבוע

שעה קלה לאחר מכן, נהרג הולך רגל כבן 50 מפגיעת רכב נוסע בכביש 60, סמוך ליישוב מיתר. הצוותים הרפואיים העניקו לו טיפול רפואי במקום וביצעו פעולות החייאה, שבסופן נקבע מותו. נהג הרכב הפוגע עוכב לחקירה ובוחן תאונות דרכים של המשטרה החל בבדיקת נסיבות התאונה. 

פרמדיק מד"א לידור ניר שלום סיפר כי "הפצוע שכב בשול הכביש כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלת ראש קשה ומפגיעה רב מערכתית. ערכנו בדיקות רפואיות וביצענו פעולות החייאה, אבל הפציעה שלו הייתה אנושה ונאלצנו לקבוע את מותו".

הבוקר הקשה מצטרף ליממה קטלנית במיוחד בכבישי הארץ. במהלך הלילה נהרגו חמישה פלסטינים בתאונת דרכים בין שני כלי רכב בכביש 60 בצומת יצהר שבשומרון. צוות מד"א קבע את מותם בזירת התאונה והמשטרה פתחה בבדיקת הנסיבות.

זירת התאונה הקטלנית בכסייפה (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
זירת התאונה הקטלנית בכסייפה (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)

השניים מצטרפים ליממה קטלנית במיוחד בכבישים, לאחר שאתמול נהרגו שני גברים בני 28 ו-36 מהיישוב דריג'את בתאונת דרכים סמוך לכסייפה שבנגב. צוות מד"א שהגיע למקום מצא את השניים מחוסרי הכרה וקבע את מותם במקום.

מתחקור ראשוני של התאונה עולה חשד כי אחד הרכבים סטה מנתיבו ופגע חזיתית ברכב השני. רכב נוסף שהיה בנתיב הנסיעה ניסה להיחלץ מהתאונה, וכתוצאה מכך עלה על מעקה בטיחות ופגע בקיר בטון. הנהג ונוסע נוסף שהיה עמו נפגעו באורח קל.

שעות קודם לכן, גבר בן 45 נהרג לאחר שאופנוע השטח שעליו רכב התהפך בשטח פתוח באזור בית אריה שבמערב השומרון. צוות מד"א שהוזעק לזירת האירוע ביצע בו פעולות החייאה, אך לבסוף רופא צבאי שהגיע למקום במסוק נאלץ לקבוע את מותו. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות התאונה.

כמה שעות קודם לכן, רוכב אופנוע בן 22 מעראבה נפצע אנוש מפגיעת רכב בכביש 805, סמוך לסכנין. צוות מד"א שהוזעק לזירה נאלץ לקבוע את מותו במקום. בוחני תאונות דרכים חוקרים את הנסיבות.