הראשונה בעולם: הרשויות בקוסטה ריקה הכריזו היום (שבת) כי חיסון ילדים מתחת לגיל 12 נגד נגיף הקורונה יהפוך לחובה. משרד הבריאות במדינה מסר כי רכש את החיסונים מחברת פייזר, זאת כדי לחסן את כלל אוכלוסיית הילדים בגילאי 11-5 עד לחודש מרץ הקרוב. כחלק מעסקת הרכישה, תקבל קוסטה ריקה כ-3.5 מיליון מנות חיסון, מתוכם מיליון וחצי חיסונים לילדים.

עד כה, כ-55% מכלל הזכאים לחיסון נגד הנגיף, התחסנו במדינה באופן מלא ויותר מ-70% מבני 12 עד 19 קיבלו לפחות מנה אחת של החיסון. החלטת הרשויות בקוסטה ריקה מגיעה לאחר שבחודש ספטמבר האחרון הודיעה חברת פייזר, כי ניסוי שנערך בקרב יותר מאלפיים ילדים הראה כי החיסון בטוח לשימוש בקבוצת הגיל של חמש עד 11 וכי הוא מספק תגובות חיסוניות חזקות שזהות לניסויים בקבוצת הגיל של 16 עד 25. 

מנהל המזון והתרופות האמריקאי ה-FDA (צילום:  REUTERS/Andrew Kelly)
מנהל המזון והתרופות האמריקאי ה-FDA (צילום: REUTERS/Andrew Kelly)

כאמור, המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב (CDCׂ) המליץ ברביעי האחרון לאשר את חיסוני הילדים של פייזר נגד הקורונה לגילי 11-5. בעקבות כך, מבצע החיסונים בארצות הברית יחלו כבר בימים הקרובים. מנתוני ה-CDC עלה כי מיליון מנות חיסון יכולות למנוע בין 80 ל-226 מקרי אישפוז של ילדים באותם הגילאים. לאחר האישור, כ-28 מיליון ילדים אמריקאים יהיו זכאים להתחסן.  

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, התייחס להחלטת ה-CDC ואמר כי זו "נקודת מפנה במלחמה נגד הקורונה". לדבריו, "התוכנית תפעל במלואה החל מה-8 בנומבר. הורים יוכלו להביא את ילדיהם לבתי המרחקת, רופאי הילדים ובית הספר כדי להתחסן. יש לכולנו אחריות".