גורמים בליכוד הגיבו היום (שבת) על הפרסום אודות הפגישה בין יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו וחבר הכנסת יולי אדלשטיין אמש, שעסקה במועד הפריימריז לראשות המפלגה. הגורמים טענו כי "אף גורם לא פנה בנושא, לא לחיים כץ, יו"ר מרכז הליכוד, ולא לישראל כ"ץ, יו"ר המזכירות. הבקשה להקדים את קיומם לא עלתה כלל".

נתניהו בישיבת הסיעה. צילום: ערוץ כנסת

הם הוסיפו כי "חוץ מזה, שניהם גם הבהירו בעבר ועמדתם לא השתנתה: שניהם שוללים את הדבר על הסף". הגורמים ציינו כי "חיים כץ הוא בעל הסמכות לכינוס המרכז, ומבחינתו, לדברי הגורמים, הקדמת הפריימריז לא עומדת על הפרק כרגע. כץ כבר הביע את עמדתו שפריימריז נכון לעשות אם הכנסת תתפזר ונלך לבחירות. על פי חוקת הליכוד, הפריימריז לראשות התנועה ולרשימה מתקיימים חצי שנה לפני מועד הבחירות לכנסת".

כזכור, על פי הדיווח באולפן שישי בערוץ 12, אתמול נכנס אדלשטיין לחדרו של נתניהו והשניים נועדו במשך יותר משעה. דווח כי התחדדה העמדה ששניהם תומכים בהקדמת הפריימריז לתחילת השנה האזרחית, אלא שמי שמנסים לחסום את המהלך הם ישראל כ"ץ וחיים כץ, שככל הנראה לא מעוניינים בהקדמה.

לפני כחודש הודיע השר לשעבר אדלשטיין, בריאיון בחדשות 12, על בכוונתו להתמודד על ראשות תנועת הליכוד מול מי שעומד שנים בראשו - נתניהו. באותו ראיון ציין כי "עם נתניהו נישאר תמיד באופוזיציה".