בבית העלמין בקיבוץ יפעת יובא מחר (ראשון) למנוחת עולמים משה כצנלסון (91), לוחם פלמ"ח לשעבר, שעל פי טענתו לפני עלות השחר של ה-8 באפריל 1948 הרג בצרור יריות את מנהיג הכנופיות הערביות עבד אל קאדר אל חוסייני, בקרב על כיבוש הקסטל.

משה אחיינו של ברל כצנלסון, נולד ב 1930 בתל אביב. בשנת 1946 התגייס לפלמ"ח ובמלחמת העצמאות השתתף בלווי שיירת חולדה, בקרבות במשלטי שער הגיא ולאחר מכן השתתף בשורות הגדוד הרביעי "הפורצים", של חטיבת פמ"ח הראל, בקרבות הקסטל.

כצלנסון סיפר כי במהלך הקרבות המרים בקסטל הבחין ב"שלוש דמויות של ערבי עם כאפיות" וירה לעברם צרור. למחרת התברר לדבריו כי הרג את המפקד הכריזמטי של הכוחות הערבים בגזרת ירושלים, עבד אל קאדר אל חוסייני.

גרסתו קיבלה חיזוק על ידי חברו לקרב יורק קניוק בספרו "תש"ח" וע"י ההיסטוריון עמוס אילון. עם זאת על פי גרסה אחרת את חוסייני הרגו מאיר קרמיול, לוחם בחטיבת עציוני, שבעצמו נהרג באותו יום, ופקדו יעקב סלמן. הריגתו של אל חוסייני נחשבת כנקודת מפנה במלחמת העצמאות.

כצנלסון נלחם גם בקרבות בית איכסא ונפצע בקרב סן-סימון. בהיותו בשרות המילואים השתתף במבצע קדש, במלחמת ששת הימים ובמלחמת יום הכיפורים. לאחר שחרורו עבד בחברת מקורות עד לפרישתו. לגימלאות.

הוא התגורר מרבית חייו בקרית טבעון. לאחר צאתו לגמלאות עסק בהתנדבות במשטרה כמפקח על הובלת חומרים מסוכנים. הוא השאיר אחריו אישה, 6 ילדים, 18 נכדים ו-7 נינים ואח.