בעוד ועידת האקלים בגלזגו נמשכת בעצלתיים, ועד כה יצאו ממנה רק הצהרות נטולות התחייבות מצד המדינות המשתתפות - פעילי איכות הסביבה שהגיעו לעיר הסקוטית החליטו להביע מחאתם על אוזלת היד של ממשלות העולם בהתמודדות עם משבר האקלים והשלכותיו.
אלפים יצאו היום (שבת) לצעדת מחאה בעיר בדרישה לפעולה גלובלית נועזת יותר, על מנת לצמצם את פליטות גזי החממה באופן מיידי. המפגינים אחזו ידיים וצעדו וצעקו "צדק אקלימי עכשיו".

הצועדים הניפו בין היתר דגלים אדומים וכרזות עם הכיתוב "הקפיטליזם הורג את כדור הארץ". כמה מהמפגינים אמרו כי החברות הגדולות אשמות במשבר האקלים והם קראו קריאות בעד הסוציאליזם. בכרזות שהונפו נכתב: "תפסיקו לסכן את האקלים", "מאדים גרוע בשבילנו, הצילו את כדור הארץ" ו"אין לנו כוכב לכת אחר". 

המפגינים צרו על תחנות הרכבת כדי למנוע מהמשתתפים להגיע לאתר הוועידה. משמרות מפגינים ניסו להפריע גם לגישה לשדה התעופה ולגרום לפקקים בכבישים. 

פעילת האקלים השוודית גרטה טונברג, שהגיעה לגלזגו, אמרה בהפגנה שנערכה שלשום בעיר כי ועידת האקלים היא "כישלון". טונברג בת ה־18 הוסיפה: "אנחנו לא צריכים עוד הבטחות ריקות מתוכן. אנחנו לא יכולים לפתור את המשבר באותן שיטות שהכניסו אותנו לתוכו מלכתחילה. מה יידרש כדי שהאנשים שבשלטון יתעוררו?".

טונברג התייחסה להתחייבויות של מנהיגי המדינות. לדבריה, "ההתחייבויות מלאות בפרצות. יש כאלה שמתעלמות מפליטות היסטוריות וצדק אקלימי, וזה כל מה שאנחנו מקבלים. המנהיגים לא עושים כלום. הם יוצרים פרצות באופן אקטיבי כדי להועיל לעצמם".