לאחר שתקציב המדינה לשנת 2021 אושר בכנסת, נשאלת השאלה כיצד הממשלה תיישם אותו בזמן הנותר עד סוף השנה האזרחית. הפרשן הכלכלי של "מעריב" יהודה שרוני, העריך זאת היום (ראשון) בשיחה עם ענת דוידוב, בתוכנית "איפה הכסף?" ב-103FM, ואמר: "התקציב הוא בסביבות 430 מיליארד שקלים, על 2022 זה 450 מיליארד שקלים. מה שנשאר מהשנה הנוכחית זה חודש וחצי, בזמן הזה יצטרכו במשרדי הממשלה, 'לבזבז' את התקציבים".

שרוני הסביר את דבריו בהרחבה ואמר: "חלק (מהתקציב) יספיקו וחלק לא יספיקו. הכסף שנותר יעבור לשנה הבאה, יש אבסורד. למשל כספים שנועדו חלק מהכסף שהועבר השנה יתוקצבו לשנה הבאה, יש משרדים נוספים שלא הספיקו להוציא את כל התקציב, והם יועברו לשנה הבאה במידה ואפשר. חלק העיקרי של התקציב מתייחס ל2022". 

כשנשאל, מי יפקח על האופן שבו יועברו הכספים, השיב שרוני כי יהיה זה אגף התקציבים של משרד האוצר. "הוא בודק בדיוק מה עשו ומהי הוצאה חיונית", הסביר  והוסיף, "אני מניח שחלק ממשרדי הממשלה ינצלו את יתרת השנה כדי להוציא את הכספים". שרוני ציין כי מרבית המחצית הראשונה של התקציב נוהלה על ידי הקואליציה הקודמת. "בקואליציה הנוכחית האינטרס הוא לא כל כך גדול - מה שיספיקו יספיקו. לכן חלק מהכסף יועבר, אם כי הרפורמות השונות יופעלו כבר באופן מידי", אמר. 

לגבי הרופאים המתמחים אמר: "היה איזה שהוא סיכום עם המתמחים בין שר הבריאות לבין נציגי המתמחים. שר האוצר אמר שהסיכום עבר מעליו והוא לא מקובל עליו, לכן הוא לא מתוקצב במסגרת תקציב הבריאות. מה שיצטרכו לעשות זה להחליט בחודשיים הקרובים, איך פותרים להם את הבעיה". הפרשן הכלכלי העריך כי על סמך התקציב של השנה הנוכחית הדבר ככל הנראה לא יקרה: "לכן אנחנו נשמע כבר בשבועות הקרובים על עיצומים ומחלקות בין אוצר למשרד הבריאות".

שרוני אמר כי דבר דומה יהיה גם באשר להעלאת שכר חיילי החובה. "סביר להניח שהשכר לחיילי החובה שליברמן הבטיח, ואנחנו שומעים קולות שהליכוד היה מעוניין, אני מניח שהסוגייה הזו תעלה לסדר היום החל משבוע הבא כשיתחילו הדיונים במסגרת תנאי הפרישה של אנשי צבא הקבע", הסביר. 

באשר לשאלה מתי צפויה להירשם העלאה בשכרם של חיילי החובה, השיב שרוני: "פורמלית הוא (ליברמן) התחייב לעשות את זה בתקציב הבא, משמע לא ב2022-2021. אבל במידה ויהיו עודפים תקציביים אז ייתכן שהוא יקדים את לוח הזמנים ויעשה זאת כבר מיד. אפשרות נוספת היא שהצבא, בגיבוי שר הביטחון, יחליט להעלות את שכר חיילי החובה". יחד עם זאת, אמר שרוני כי במקרה כזה "אף אחד לא יקטוף את הדין למעט שר הביטחון, וליברמן לא יהיה מעוניין בכך. לקראת סוף השנה יהיה אפשר לדבר על שכר חיילי החובה אלא אם כן יקרה משהו יוצא דופן". 

לסיום, אמר שרוני כי חברות האשראי לא הגיבו על אישור התקציב: "למרבה ההפתעה הן לא הגיבו בשלילה כשהתקציב לא היה. אני מניח שהדירוג לא ישתנה. החלטות בעניין יתקבלו לקראת סבב הדירוגים הקרוב, אם תהיה עליה בדירוג זו תהיה בשורה טובה למשק".