מעונו של ראש ממשלת עיראק מוסטפא אל-כאזימי בבגדאד הותקף אמש על ידי מל"ט מתאבד. למרות ששישה ממאבטחיו נפצעו בתקיפה, הוא יצא ללא פגע. הצבא מסר כי שני מל"טים נוספים הופלו על ידי כוחות הביטחון. ד"ר רז צימט, מומחה לענייני איראן במכון למחקרי ביטחון לאומי, שוחח על כך עם בן כספית ופרופ' אריה אלדד, בתוכניתם ברדיו 103FM, והביע את דעתו בנושא. 

"ברור לחלוטין שהאיראנים לא מרוצים מתוצאות הבחירות שהיו לאחרונה, ובוודאי לא המיליציות השיעיות שנתמכות על ידם", הסביר ד"ר צימט בפתח דבריו. עוד הסביר כי "לא פשוט להיות איראני בימים אלו כיוון שכמעט בכל זירה בה הם פועלים היו התפתחויות מאוד בעיתיות מבחינת איראנים. זה לא אומר שהם עומדים ולא עושים שום דבר, יש להם ניסיון רב בהתמודדות עם קשיים ואתגרים. אבל ברור לחלוטין שנדרשים לגלות גם אורך רוח ולהשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותם על מנת להתמודד עם אותם אתגרים".




"המערכה הזו רק בראשיתה"

ד"ר צימט התייחס לכך שבשלב זה טרם ברור האם האיראנים הם אלו שניסו להתנקש בחייו של ראש הממשלה העיראקי. "ממש לא בטוח שזה הם. זה בוודאי לא הם באופן ישיר. גם אם הייתה פה פעולה של מיליציה מסוימת זה לא אומר שכל המליציות בעיראק מתואמות לחלוטין עם איראן", קבע. "אנחנו יודעים שלאחר חיסולם של קאסם סולאמני ואל מוהנדס התיאום בין איראן למיליציות די נפגע. השאלה היא האם פעולה כזו, תוך שימוש בשלושה מל"טים, יכולה הייתה להתבצע בלי ידוע של גורמים כאלה ואחרים", הדגיש ד"ר צימט", הדגיש. 

המפלגות השיעיות חטפו מכה חזקה לאחר הבחירות במדינה ויש הטוענים כי כוחן הפוליטי נפגע משמעותית, על כך אמר ד"ר צימט כי "גם אם הכוח הפוליטי הולך ואוזל, אין להם שום כוונה לוותר על העוצמה הצבאית שלהם. המערכה הזו רק בראשיתה ולא בסופה".