חברת yes השיקה היום (שני) את yes+2.0 - שורה של חידושים לפלטפורמת השידור האינטרנטית שלה, בהם פרופילי צפייה אישיים, בדומה למה שיש בנטפליקס, קיצורי דרך חכמים בשלט, ממיר ושלט yes+ Android משודרגים וממשק חדש למובייל ולטאבלט. לדברי החברה, השירותים החדשים יינתנו ללא עלות ויופעלו בשבועות הקרובים באופן אוטומטי ללא צורך בפעולה יזומה מצד הלקוחות.

כאמור, החידוש המרכזי הוא myTV, פרופיל צפייה אישי לכל אחד מבני הבית. לדברי yes, בשונה מטפליקס, חויית הצפייה האישית שהיא תספק ללקוחותיה תיתן מענה גם ב-VOD וגם בערוצים הלינאריים. 

לקוחות yes+ יוכלו להגדיר עד 6 פרופילים לכל בית. כל פרופיל יאפשר חוויה אישית עם התכנים האהובים על כל אחד:

  • המשך צפייה אישי של תכני VOD ושל תכני Catch Up כולל הופעת הפרק הבא לצפייה בסידרה אהובה, תזכורת לעונות חדשות לסדרות שכבר צפית בהן וכמובן המשך לצפייה בתוכן שלא נצפה עד סופו
  • רשימת צפייה שכל משתמש יכול לייצר לעצמו (הזמנה מראש של צפייה בתכנים)
  • רשימה אישית של הערוצים המועדפים והנצפים של אותו צופה

קיימים שלושה סוגי פרופילים:

  • פרופיל yes+ לקהל הבוגר.
  • פרופיל tweens לילדים ונוער - פונה לבני הנוער הצעירים ומאפשר להם לצפות בתכנים המותאמים לגילם וגם מאפשר גישה בטוחה ונוחה לערוצים ולתוכניות רלבנטיים באזור המבוגרים (תכני ספורט ופריים טיים).
  • פרופיל kids לקטנטנים של +yes – ממשק המותאם לפעוטות ולילדי הגן המבוסס על הדמויות המוכרות והאהובות. הפרופיל כולל טיימר להגבלת הצפייה, קוד הורים ועוד.

myTV של yes (צילום: yes)
myTV של yes (צילום: yes)

לדבריה החברה, ממחקר שהיא ביצעה עלה כי 83% מהמשיבים היו מעוניינים שממשק הטלוויזיה יהיה מסודר עבורם באופן מותאם ואישי, 82% היו מעוניינים שחווית הזפזופ והמעבר בין הערוצים בשירות הטלוויזיה יהיו נוחים יותר ו-81% היו רוצים שממשק הטלוויזיה שלהם יכיר את דפוסי השימוש ויתאים עצמו אליהם. 

עוד עלה מהמחקר כי 85% מההורים היו מעוניינים שבממשק הטלוויזיה שלהם יוצגו תכני הילדים באיזור נפרד משל המבוגרים. למעלה מ-60% מההורים ציינו כי ילדיהם (בגילאי 15-7 בעיקר) נחשפים מדי פעם לתוכן שלא מתאים לגילם. עוד ציינו 85% מההורים כי הם נוהגים לעקוב אחר התכנים בהם צופים ילדיהם. לפי ההורים הילדים צופים בממוצע ב-3.2 שעות ביום כאשר שעות הצפייה עולות עם הגיל.

חידוש נוסף הוא תפריט קיצורי דרך. לדברי החברה זהו  פיתוח חדשני ובלעדי אשר בלחיצת כפתור אחת בשלט יפתח תפריט פעולות חכם לקיצורי דרך המותאמים לפרופיל המשתמש ולהרגלי הצפייה. התפריט כולל מקלדת עם מספרים שתאפשר מעבר מהיר לכל אחד מ-140 הערוצים שבממשק, ובכך תשפר משמעותית את חווית הזפזופ, גישה מהירה לערוץ האחרון הנצפה ולשני הערוצים המועדפים של הפרופיל, ביצוע פעולות כמו StartOver, הקלטה ושמירה למועדפים. פיתוח זה מצטרף לשלט החדש שהושק לאחרונה, כל אלה במטרה לשפר את חוויית הניווט והצפייה.

yes+mobile
בנוסף תשיק yes אפליקצייה חדשה למובייל ולטאבלט, שתחליף את האפליקציה הקיימת, ותאפשר את המשך חווית הצפייה האישית גם בפלטפורמות נוספות. על פי החברה, 71% מהמשיבים צופים בתוכני וידאו בטלפון הנייד או בטאבלט לפחות פעם בשבוע. הממשק החדש מותאם לסלולר ודומה לחווית yes+ במסך הטלוויזיה ויכיל גם את הפרופילים האישיים לצד פיתוחים נוספים ייחודיים למובייל. בין החידושים: אפשרות להורדת תכנים לצפייה בחו"ל או במצב Offline (ללא חיבור לאינטרנט), yes ORIGINAL - איזור מיוחד עם כל הפקות המקור של yes, כולל הצצות למאחורי הקלעים, ראיונות, קטעים מיוחדים ועוד. 

yes+mobile (צילום: yes)
yes+mobile (צילום: yes)

YES הציגה ממיר חדש - yes+Android, שיושק בשבועות הקרובים. לדברי החברה, הממיר מותאם לאינטרנט סיבים ולמהירויות גבוהות, בעל מעבד חדש וחזק יותר, וכולל תמיכה ב Wi-Fi 6. הממיר החדש יסופק עם השלט שהושק לאחרונה בו נוספו לחצני זפזופ למעבר מהיר ונוח בין ערוצים, לחצן MUTE להשתקת הסאונד, לחצן INPUT למעבר פשוט בין הכניסות של הטלוויזיה ולחצני קיצורי דרך לגישה מהירה לאפליקציות ולערוצים המובילים בארץ ובעולם (נטפליקס, אמזון פריים וידאו, רשת, קשת ויוטיוב).

ממיר yes+Android (צילום: yes)
ממיר yes+Android (צילום: yes)

דרור בהט, סמנכ"ל השיווק של yes, פלאפון ובזק בינלאומי, אמר במסיבת העיתונאים כי "במהלך 2022 תהפוך yes לחברת הטלוויזיה ב-IP הגדולה בישראל כחלק מהמהלך האסטרטגי עליו הודענו לפני כשנתיים של מעבר מלא לשידורים על גבי רשת האינטרנט. הדבר מחייב אותנו להמשיך ליצור, לחדש ולהציג פתרונות טכנולוגיים שמשדרגים את איכות הצפייה. הפיתוחים המוצגים היום יאפשרו חוויה פרסונלית, מותאמת ונוחה יותר לצופים".