במליאת הכנסת מתקיים היום (שני) דיון 40 חתימות שיזמה האופוזיציה, בנוכחות ראש הממשלה, נפתלי בנט. חברי הקואליציה החליטו להחרים את ההצבעה הראשונה על דבריו של ראש הממשלה, ובכל זאת הדגישו כי "אין להצבעה ולתוצאותיה כל חשיבות פרלמנטרית". בשל כך, עמדת ראש הממשלה נפסלה.

משלא הסכימו באופוזיציה לקזז חברי כנסת, יו״ר הקואליציה, עידית סילמן מסרה: "מפלגות האופוזיציה שוברות פעם נוספת שיאים של כללי התנהלות ויחסי אנוש בסיסיים. היום הם בחרו, ולא בפעם הראשונה, שלא לקזז ח״כים באבל וח״כית חולה. הרצון שלהם לשתק את עבודת הכנסת ולפגוע באזרחי ישראל, קיבל היום הוכחה נוספת, ככה זה כשהקטנוניות גוברת על האנושיות".

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, יריב לוין, גינה את החרמת ההצבעה במליאת הכנסת, ואמר: "הקואליציה נחלה היום תבוסה נוספת במליאה. כל השאר - תירוצים. הממשלה תלויה לחלוטין ברע"ם, בלעדיה אין לה רוב".

במהלך הנאומים, יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' התייחס לתפקוד הממשלה והצהיר כי אנו נמצאים כעת ב"מלחמת עצמאות מתחדשת". הוא פנה ליו"ר רע"ם מנסור עבאס, וציטט לו את דבריו של שמעון החשמונאי לשליחו אנטיוכוס, וסיכם: "לא משנה כמה נפתלים בנטים ישתחוו עפר לרגליך, את קומתו של העם היהודי השב לארצו לא תשפיל וברוחו לא תפגע". יעקב ליצמן גינה את ראש הממשלה וכינה אותו "נבל". חבר הכנסת יואב קיש (הליכוד) הוסיף: "נפתלי בנט מסוכן לישראל".

נפתלי בנט במליאה (צילום: מרק ישראל סלם)
נפתלי בנט במליאה (צילום: מרק ישראל סלם)

בסיום חילופי הדברים בין חברי הכנסת מהאופוזיציה, עלה ראש הממשלה והשיב: "התבקשתי להשיב על משא ומתן מדיני להקמת מדינת טרור בלב הארץ. להלן תשובתי: אין כל משא ומתן מדיני להקמת מדינת טרור בלב הארץ״. מיד לאחר מכן, ירד מהבמה.

לאחריו, עלה יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, שכינה את בנט "גנב קרדיט". "ממשלת בנט-רע"ם-מרצ חייבת לעבור מן העולם", אמר בפתח דבריו.

"שמעתי את בנט מתרברב בנתון הצמיכה הכלכלית בישראל, 7%. מסתבר שבנט הוא לא רק גדול מוליכי השולל, יש לו גם תת התמחות מיוחדת בענף ההונאה. כי בנט הוא גם מגדולי גונבי הקרדיט, יש שיגידו מהגדולים בעולם. כל מי שמבין בכלכלה, מבין שצמיחה כלכלית היא לא דבר שנוצר יש מאין בארבעה חודשים, אלא זה נעוץ במדיניות סדורה שקידמנו קודם לכן ומהחלטות נכונות שקיבלנו במהלך הקורונה".

"בנט חלש ושותק", הוסיף נתניהו. "מנהיגי העולם לא סופרים אותו מכיוון שגם הם יודעים שהוא ראש ממשלה בובה שלא עובר את אחוז החסימה. הוא בסך הכל אבן שדורכים עליה בדרך ללפיד כראש ממשלה. זה החלום של השמאל".

בנימין נתניהו ויאיר לפיד (צילום: מרק ישראל סלם)
בנימין נתניהו ויאיר לפיד (צילום: מרק ישראל סלם)

בבקשה לקיום הדיון נכתב: "מאז הקמת ממשלת בנט - עבאס חודש התהליך המדיני עם הרשות הפלסטינית. שר החוץ וראש הממשלה החליפי הציג תוכנית מדינית בה הוא פורס את אבני הדרך לחידוש התהליך המדיני להקמת מדינת טרור בלב ארץ ישראל, והוא מקדם את התכנית מול מנהיגים זרים, ללא כל התנגדות מצד שותפו בנט".

"שרים בכירים וחברי קואליציה נפגשו עם ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן במטרה לחדש את התהליך המדיני ולהחזיר את הרעיון המסוכן של חלוקת הארץ. מאז הקמת הממשלה אישרה הממשלה מחוות כספיות נדיבות במטרה לחזק את הרשות הפלסטינית, כסף שיעבור לתשלום משכורות מחבלים", הוסיפו.

עוד נכתב בבקשה כי "ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון לא הוסדרה למרות הבטחה מפורשת של ראש הממשלה להסדיר אותה בישיבת הממשלה הראשונה בראשותו, וזאת בזמן שבמקביל המאחזים הבדואים בנגב כן מוסדרים, ועשרות אלפי בתים בלתי חוקיים בגליל, בואדי ערה ובירושלים יחוברו לחשמל רק משום שהם נבנו ע"י ערבים, תוך הפיכת חוק התכנון והבניה לחוק הבניה והתכנון".

"כמו כן, הממשלה מפקירה לחלוטין את המערכה על שטחי C, וגם התקנים שהוקצו למערכה זו בהתאם להסכם הקואליציוני - נשאבו לתפקידים אחרים. מידי יום הרשות הפלסטינית כובשת את השטח וישראל נסוגה ממנו", סוכם.