ביג בירד בעין הסערה: "רחוב סומסום", אחת מתוכניות הילדים הוותיקות והפופולריות בעולם, נקלעה לתוך עימות פוליטי בארה"ב, כאשר הרפובליקנים תקפו את הדמויות האהובות שהתגייסו לעודד חיסונים נגד קורונה בקרב ילדים.

בשבת קיימה רשת CNN שידור מיוחד עם הדמויות של "רחוב סומסום", שבו הן שוחחו עם הפרשן הרפואי של הערוץ ד"ר סנג'י גופטה ועם העיתונאית אריקה היל על תחילת מבצע החיסונים נגד קורונה בקרב ילדים בני 5 ומעלה בעקבות אישור רשויות הבריאות. הבובה רוזיטה בת ה־5 אף סיפרה כי היא כבר קיבלה את המנה הראשונה.

זמן קצר לאחר השידור צייצה ביג בירד, הציפור המפורסמת בת ה־6, כי גם היא התחסנה. "הכנף שלי קצת כואבת, אבל זה ייתן לגוף שלי מנה נוספת של הגנה שתשמור עליי ועל אחרים בריאים". גם אלמו כתב בטוויטר: "אלמו למד שהחברים שלו יכולים לקבל כעת את החיסון נגד קורונה ובקרוב גם אלמו יוכל!".

הנשיא ג'ו ביידן בירך את ביג בירד והכריז כי "להתחסן זו הדרך הטובה ביותר לשמור על השכונה שלכם בטוחה", אולם בצד הרפובליקני־שמרני של המפה הפוליטית לא אהבו את ההתגייסות של התוכנית לטובת מאמצי החיסונים. "תעמולה ממשלתית... עבור בני 5", צייץ הסנאטור מטקסס טד קרוז, שבעצמו קיבל חיסונים.

המגישה ליזה בות' מחדשות פוקס האשימה כי התוכנית הייתה "שטיפת מוח עבור ילדים שאינם בסיכון", בעוד הפרשנית והמגישה השמרנית ליז ווילר תהתה איך אנשים מוכנים לשמוע לביג בירד ולאלמו ולא למגיש הפודקאסט ג'ו רוגאן ולשחקן הפוטבול הנודע ארון רודג'רס, שניהם מתנגדי חיסונים ידועים. "אני עדיין לא מתכוונת לחסן את הבת שלי. מצטערת, ביג בירד", צייצה.