השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, שוחחה הבוקר (שלישי) עם אראל סג"ל ב-103FM על האפשרות שמרצ תפרוש מהממשלה בעקבות ההחלטה על אישור הבנייה בהתנחלויות.

"יש כאן סיטואציה בכל הקשור ליחסים עם הפלסטינים, שבהחלט בתפיסה שלנו מנוגדת להסכמות הבסיסיות ביותר של הממשלה הזו, ובנושאים האלו לא מתקדמים באופן חד צדדי לאף צד. זה כואב לנו מאוד כי אלו נושאים שהם בליבת האידיאולוגיה של מרצ. לשלטון הזה יש הסכמות מסוימות ואנחנו מוכנים לשלם את המחיר, אבל אנחנו לא מוכנים שיופרו ההסכמות היסודיות האלו - זו האמירה שלנו".

על הביקורת בעקבות נסיעת חברי מרצ לפגישה עם אבו מאזן ברמאללה הגיבה זנדברג: "למה? במה היא חורגת? איפה כתוב שאי אפשר לשוחח עם השכנים שלנו? אנחנו לא דנו בשם הממשלה על פתיחת מו"מ מדיני, אין לנו את הסמכות וגם לא עשינו את זה. הסכמנו שלא יהיה פתיחה של מו"מ, אבל לשמור את האופציה לעתיד, לשוחח עם שותפים שבענייננו הם מנהיגות פלסטינית ופרטנרים לשלום, גם אם הסכמנו בצער לא לקדם את המו"מ כרגע, במה זה חורג מההסכמות?".

על בחירתו של השר לשעבר מאיר שטרית, ששמו נקשר בעבר בטענות על הטרדה מינית, לוועדה לבחירת היועמ"ש אמרה זנדברג: "הצבעתי נגד ומכך אתה יכול להסיק את עמדתי לגביו. לדעתי הוא לא ראוי ויש כאן היבט ציבורי וערכי, גם כשהוא לא הגיע לממד המשפטי. בנושאים של פגיעה מינית המערכת המשפטית היא ממש לא המערכת היחידה שדרכה אפשר לבחון את הנושא. יש פה נושא ציבורי, ערכי ואתי. יש כאן פגיעה בטוהר המידות ולכן אני חושבת שזה מינוי לא נכון. כמי שמחוקקות בנושא ויושבות באופן קבוע מול הנפגעות, מלוות את האתגר הקשה של מערכת המשפט ומערכת אכיפת החוק להתמודד עם הנושא של פגיעה מינית, אנחנו הראשונות שיודעות שהפריזמה המשפטית רחוקה מלהיות המובילה".