האם יש מכנה משותף למלחין הקלאסי הדגול יוהאן סבסטיאן באך, למלחין המודרני היהודי-אמריקאי סטיב רייך וללהקת הרוק "רדיוהד"? - אולי לא תאמינו, אבל יש ויש והוא נעוץ באישיותה הססגונית של הפסנתרנית סתיו אחאי, המקפצת בקלילות תוססת מסגנון לסגנון עם יצירותיהם ולא רק מתוך הסבר שהיא איננה מסוגלת לעשות כל הזמן אותו דבר. מכל הטוב הזה אמורים ליהנות באי הופעתה בפסטיבל הג'ז באילת, בשישי בערב.

אחאי מתמרנת בין הופעות ג'ז עם רביעיית הפסנתר שלה, (כולל שחר חזיזה בתופים, רועי אביבי בגיטרה ודניאל הרלב בקונטרבס)  לבין הופעותיה כקלידנית הרכב הקאנטרי-פולק "ג'יין בורדו" וכקלידנית ההרכב של איה זהבי פייגלין, ש"ממש מוציאה את הרוקיסטית שבי", כשעד לא מכבר ניגנה בקביעות ב"תזטה" , להקתו של סקספוניסט וזמר הג'ז אבטה בריהון עם ה"אנרגיה האבהית שהוא מביא".

"רוקיסטית"?
"זה לא חדש. הייתי נערת רוק ואפילו מטאל..."

בת 30, אחאי, שלמדה במגמה הקלאסית בתלמה ילין ושירתה בצבא כמוזיקאית מצטיינת, שאז התקרבה לג'ז. היא נינתו של יוסף אחאי, המשורר והמתרגם, איש גבעת-ברנר ונצר-סירני. אחאי גדלה לא הרחק משם ברחובות במשפחה מוזיקלית. אביה, אבנר, שנפטר לפני שנה וחצי, היה נגן כלי-נשיפה ועליו היא אומרת ברגע של התרפקות, ש"הוא היה החבר הכי טוב שלי בעולם". 

אמה, איילת אחאי-שאול, הינה פסנתרנית "בחסד", כדבריה ומורה לפסנתר. "דרך ההורים שלי המוזיקה נכנסה לי ל-ורידים". גם  אחיה, לירי, הינו פסנתרן וקלידן.

זה מדבק, כשכל המשפחה במוזיקה?
"חד-משמעית (צוחקת)!"

כמי שמוקפת במוזיקה מכל הצדדים, לא מפליא שגם בן-זוגה, נגן הקונטרבס דניאל הרלב, מטייל איתה באותם שבילים מוזיקליים, גם כחבר רביעיית הפסנתר שלה. איך זה עובד ביחד? - "במקרה שלי ושל דניאל זה משתלב מדהים. ברגע שהשמענו לזה לזה את המוזיקה של השני, היינו בהלם. זה נשמע כאילו גדלנו באותו בית. מהתחלה הייתה בינינו סינרגיה טבעית כזאת.  כשאני מנגנת משהו חדש, שמסתובב לי בראש, ישר הוא מלווה אותי בתופים. כשדניאל איתי בהופעות, זה מחזק אותי".

קורה שאתם רבים בגלל מוזיקה רבים?
"לא!"

ה"לא" שלך איננו משתמע לשתי פנים.
"ברור. במוזיקה אנחנו מוצאים מקום משותף של אושר".