משרד הבריאות עדכן היום (שלישי) כי ישראל חצתה את רף ארבעה מיליון המתחסנים במנה השלישית, כאשר 4,000,333 מחוסנים ישראלים קיבלו את מנת הבוסטר.

ממטה הסברה למאבק בנגיף הקורונה נמסר: "גופי הרפואה והמחקר המובילים בעולם ממליצים על החיסון והוא בטוח ויעיל. כיום אנו יודעים שהחיסון השלישי נדרש על מנת להשלים את ההגנה החיסונית ומדינות רבות בעולם הולכות בעקבות ישראל ומעניקות אותו לתושביהן". 

הודעה זו מגיעה לאחר שמוקדם יותר היום ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ סיכמו על ביטול מגבלות ההתקהלות במקומות פתוחים וביטול התו הירוק במקומות בסיכון נמוך. בהתאם להמלצות משרד הבריאות, הוחלט כי חובת עטיית מסיכה בהתקהלות מעל 100 איש בשטח פתוח תבוטל, אך עם זאת, חובת עטיית מסיכה במקום סגור תישאר על כנה.

ניצן הורוביץ (צילום: אבשלום ששוני)
ניצן הורוביץ (צילום: אבשלום ששוני)

ההודעה המשותפת של שר הבריאות וראש הממשלה, מגיע על רקע דעיכתו של הגל הרביעי בישראל. עם זאת, משרד הבריאות פרסם הבוקר, כי ביממה האחרונה אובחנו 564 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה, כאשר מקדם ההדבקה, עמד לפני עשרה ימים על 0.73, וכעת הוא ניצב על 0.89.

בתוך כך, אתמול דווח בחדשות 12 כי במחקר שביצעו בבית החולים תל השומר עלה כי החיסון השלישי לקורונה  יעיל לתקופה של תשעה עד עשרה חודשים מרגע קבלת המנה. לפי הדיווח, גורמים ציינו כי כבר עכשיו רואים שרמת ההגנה של החיסון השלישי טובה יותר מהראשון והשני, גם בכמות וגם באיכות הנוגדנים.

לפני כשלושה שבועות, פורסמו ממצאיו של מחקר שנערך בבית החולים איכילוב, שהעלו כי 95.7% מהמחוסנים הבריאים שקיבלו את מנת החיסון השלישית נגד הקורונה, פיתחו נוגדנים בכמות מרבית. המחקר בדק את השפעת מתן מנת הבוסטר של פייזר בקרב 346 עובדים בריאים של בית החולים, על רמת נוגדנים לנגיף בדמם. תוצאות המחקר הדגימו עליה לרמה המקסימלית של הבדיקה.