ענקית המשלוחים האמריקאית "דורדאש" (DoorDash) הודיעה הלילה (בין שלישי לרביעי) כי היא רוכשת בסכום של כ-8.1 מליארד דולר את חברת השליחויות וולט. מומחים מערכים כי הרקע לעסקה הוא רצון של שתי החברות להתרחב בפעילותן בארצות הברית, זאת לנוכח הגידול החד ברווחים בעסקי שליחויות המזון במהלך תקופת הסגרים בשנת 2020.

מפרטי העסקה עולה כי וולט תמשיך בפעילותה לצד שמה, היישומון שלה והצוותים במדינות בהן היא פועלת. לאחר העסקה פרסמו החברות כי הן "חולקות מטרה משותפת לבניית פלטפורמה טכנולוגית גלובלית לסחר מקומי, המנגישה ללקוחות את המוצרים הטובים ביותר בסביבתם". 

דורדאש (צילום: REUTERS/Carlo Allegri)
דורדאש (צילום: REUTERS/Carlo Allegri)

מייסד ומנכ"ל דורדאש, טוני שו, אמר לאחר החתימה כי "דורדאש ו-וולט חולקות חזון משותף לבניית פלטפורמה גלובלית לסחר מקומי המעצימה את הקהילות. וולט בנתה תרבות של אופטימיות, אופרציה מוקפדת, ויזמות תמידית שמתאימה לדרך שלנו.  אנו מאמינים שנוכל להאיץ את הפיתוח הטכנולוגי, להתמקד בכל שוק, ולשפר את הערך שאנו מביאים ללקוחות, לעסקים ולשליחים סביב העולם". מייסד ומנכ"ל וולט, מיקי קוסי, הוסיף כי ""אנחנו נרגשים לחבור אל טוני והצוות של דורדאש כדי לבנות משהו גדול יותר". 

חברת השליחויות וולט הוקמה בשנת 2014 ומאז היא התפרשה לאורך עוד 20 ערים ברחבי העולם. חברת דורדאש האמריקאית מחזיקה בנתח שוק של כ-56 אחוז בקרב משלוחי המזון בארצות הברית ו-60 אחוז בקרב משלוחי הנוחות. נכון ל-31 בדצמבר 2020, הפלטפורמה שירתה 450 אלף סוחרים, 20 מיליון צרכנים ומיליון ספקים. 

בעבר רכשה דורדאש את חברת "קוויאר" המתמחה במשלוח מזון ממסעדות יוקרתיות, שבדרך כלל אינן מציעות משלוחים, תמורת 410 מיליון דולר, את "Scotty Labs", חברת סטארט-אפ המתמחה בטכנולוגיה של נהיגה עצמית ושליטה מרחוק ואת "Chowbotics" הידועה ביצור סלטים בשיטה רובוטית.