שר הבריאות ניצן הורוביץ עורר הבוקר (רביעי) סערה לאחר שגינה בחריפות את "ההתיישבות הצעירה" והאשים אותם בביצוע "פוגרומים בערבים". בתגובה לדברים, שנאמרו בריאיון לכאן ב', פורום ההתיישבות הצעירה האשים את השר בהסתה וקרא לקואליציה לעצור אותה. 

הסערה החלה לאחר שהורוביץ הסביר כי "מרצ מתנגדת למה שמכונה ה'התיישבות הצעירה'", שהיא לדבריו "שם מכובס למאחזים בלתי חוקיים שגורמים לבעיות קשות בשטח". הורוביץ אף טען: "אנשים יוצאים מהמקומות האלה ועושים פוגרומים בערבים. אני לא חושב שמישהו בימין יכול להצדיק אלימות והתפרעות כזו".

הדברים עוררו תגובה קשה מצד פורום ההתיישבות הצעירה, שכינו את הדברים "ספינים" ו"הסתה פרועה ועלילת דם נגד המתיישבים", קראו לו להסיר את חסינותו כדי שיוכלו לתבוע דיבה וקראו לקואליציה "לעצור את ההסתה הפרועה". 

״אנו מבינים שבבוקר בו חבר מרצ נוסף מתפטר עקב האשמות חמורות באונס נאלץ השר הורוביץ לעסוק בספינים תוך הסתה פרועה ועלילת דם נגד המתיישבים החלוצים בהתיישבות הצעירה", נמסר מהפורום. 

"אם לניצן הורוביץ יש אומץ יסיר את חסינותו כדי שנוכל לתבוע אותו על דברי הדיבה שהשמיע הבוקר (״מההתיישבות הצעירה יוצאים פוגרומים בערבים״). אנחנו קוראים לראש הממשלה ולשאר חברי מפלגות הקואליציה לעצור את ההסתה הפרועה נגדנו מצד מפלגה בקואליציה, לפני שחלילה הם יתורגמו לפגיעה פיזית בנו ובילדינו".

בהמשך, צייצה שרת הפנים איילת שקד, חברתו של הורוביץ לממשלה: "ניצן, אלפי משפחות מופלאות גרות בהתיישבות הצעירה. המתקפה על אנשים שתורמים למדינה בכל התחומים: בשירות הצבאי, בשירות הציבורי ובמגזר העסקי, היא שקרית ומכפישה. ההתיישבות היא ערך ציוני מהמעלה הראשונה ונפעל לפתח אותה. ממליצה לך לשבת לקפה עם מנכ״ל משרד הפנים, תושב קידה, תלמד ממנו המון".