גאווה ישראלית: חברת אורקם, שייסדו פרופ' אמנון שעשוע ושותפו זיו אבירם, מייסדי מובילאיי, התברגה בפעם השנייה ברשימה היוקרתית של מגזין טיים, הפעם עם ה- OrCam Read, שנבחר לרשימת מאה לרשימת ההמצאות הטובות ביותר לשנת 2021, תחת קטגוריית "נגישות". מדובר במכשיר המסייע למתמודדים עם קשיי קריאה ודיסלקציה, בעזרת טכנולוגיית ה-AI של OrCam, כשבלחיצת כפתור מקריא טקסט דיגיטלי או מודפס, מספר, מחשב נייד או מכשיר סלולרי ללא כל צורך בחיבור לרשת או לענן, כך שהמכשיר מעבד טקסט במהירות, וללא חשש לפרטיות.

הפיתוח מעניק לתלמידים רבים ברחבי העולם עצמאות בלימודים, ובכל סביבה אחרת, ללא תלות באדם אחר. כמו כן, המכשיר מסייע לקהל בוגר המתמודד עם קשיי קריאה ופותח עבורו דלת למשרות המצריכות קריאת טקסטים – משרות שעד היום היו סגורות בפניו. בין אם זה לתחביבים, עבודה או לימודים, ניתן להשתמש במכשיר בכל מקום, הוא קל ונח לשימוש ומסייע למתקשים בקריאה למקסם את הפוטנציאל שלהם. המכשיר זמין במגוון שפות בהן עברית, אנגלית, ערבית, צרפתית, ספרדית, גרמנית, יפנית וסינית. 

פרופ' אמנון שעשוע ושותפו זיו אבירם, מייסדי אורקם, מסרו בעקבות הזכייה: "אנחנו גאים ונרגשים מהבחירה של מגזין TIME את ה-OrCam Read לרשימת ההמצאות החשובות ביותר לשנת 2021, ומעריכים מאוד את ההכרה בטכנולוגיה כפתרון קריאה פורץ דרך שבכוחו לשנות את חייהם של אנשים. יעודה של אורקם מיומה הראשון הוא לרתום את כוחה של הבינה המלאכותית לשמש כעוזר אישי המלווה באופן צמוד אנשים עיוורים, לקויי ראייה, הסובלים מלקויות קריאה או דיסלקציה - ומשפר את איכות חייהם . נמשיך ולפעול לאורו של חזון זה".