מאיר שטרית, אחיו של הנער ניסים שטרית, אשר רציחתו ב-1986 עומדת במרז פרשת הרצח וההיעדרות בירושלים , שוחח היום (רביעי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM על הודאתו של אליעזר ברלנד בהשתתפות בפרשה. שטרית תקף את ברלנד ואמר: "אי אפשר לקרוא לברלנד רב. הוא הודה בפסק ההלכה ובשילוח. לא הכרתי אותו עד לפני שבוע ויומיים, אך מי שהוא ראש ארגון פשע, רב, אדמו"ר, הוא יכול לרצות מישהו בעל סמכות?".

שטרית הוסיף: "חטפו אותו והרביצו לו, והוא פתח להם תיק במשטרה, כשאנו מדברים על כנופיית פשע לא רצו לסגור להם את התיק, ועל זה ניסים נרצח. זה ארגון פשע, הם עסקו בפשעים והבאתי הוכחות. המשטרה של היום מעולה, היא אחרת מזו של אז. הם עושים עבודה נהדרת, אך מספר הבלשים שיש לא מספיק. לא האמנו שמשטרת צניעות יכולה להרוג. אני מקווה שסוף סוף גם יימצא DNA".

מאיר שטרית התייחס לשחזור הרצח ועדויות החשודים: "ביום חמישי שבוע שעבר, לאחר שחזור הרוצח ועדויות שני האנשים שלקחו את ניסים, על פי ההלכה הייתי צריך לשבת שבעה. מנסים למצוא את הגופה, נחוץ לי ולמשפחה להביא אותו לקבר, אך אם זה יגרע מכתבי האישום? לא, לדעתי הם יינתנו ויימסרו גם בלי זירה".

כזכור, חוקרי היחידה המרכזית בירושלים (ימ"ר) מייחסים לרב חלק מרכזי בפרשת חטיפת הנער ניסים שטרית ב-1986 וכן ברציחתו של האברך אבי אדרי בשנת 1991. בדיון שהתקיים, טענה נציגת המשטרה כי ברלנד היה זה ששלח את הרוצחים לביצוע העבירות החמורות.