חברת Nvidia חשפה בכנס הטכנולוגיה והבינה המלאכותית GTC 2021 שורה של טכנולוגיות, מוצרים וחידושים, שחלקם פותחו בישראל, המניחים את התשתית לפיתוחם וחיבורם של עולמות וירטואליים ו"תאומים דיגיטליים".

בכנס הכריזה Nvidia על מגוון פיצ'רים חדשים לפלטפורמת Nvidia Omniverse, המאפשרת חיבור ובנייה של עולמות וירטואליים. אלה מספקים קפיצת מדרגה ביכולותיה של הפלטפורמה, ומאפשרים להאיץ את אבולוציית האינטרנט לעולם תלת־ממדי חדש.

עד עתה הורדה אומניברס על ידי יותר מ־70 אלף יוצרים עצמאיים, לצד יותר מ־700 חברות שבחרו לבצע בה שימוש עבור פיתוח עולמות וירטואליים, בהן קבוצת BMW, אריקסון, Sony Pictures Animation ואחרים.

הפיצ'רים החדשים מאפשרים שימוש בטכנולוגיית Ray Tracing בזמן אמת לתמונה מלאה בפעם הראשונה למציאות מדומה, שמאפשרת למפתחים לייצר כלים תומכי VR לפלטפורמה, ולמשתמשי הקצה ליהנות מתמיכה מובנית ב־VR. עוד חשפה אנבידיה כי פלטפורמת Omniverse Enterprise זמינה ומאפשרת לצוותי עיצוב מסביב לעולם לעבוד ולשתף פעולה במקביל, בזמן אמת ובמרחב וירטואלי משותף - מכל מכשיר.

במסגרת הכנס חשף מנכ"ל ומייסד אנבידיה ג'נסן וואנג את פלטפורמת NVIDIA Qunatum, שתיקח את מחשוב העל (Supercomputing) לגבהים חדשים: ישירות לענן. הפלטפורמה פותחה במלואה על ידי אלפי עובדי אנבידיה בישראל, בשבעת מרכזי הפיתוח של החברה הפזורים מצפון לדרום: בתל חי, יקנעם, רעננה, תל אביב, ירושלים, באר שבע וקריית גת.

"הדרישות של מרכזי מחשוב־העל והענן הציבורי מתחילות להתמזג", אמר גלעד שיינר, סגן נשיא בכיר למחשוב־על ותקשורת ב־NVIDIA. "הם חייבים לספק את הביצועים הטובים ביותר שניתן להשיג לטובת הדור הבא של מחשוב־העל, הבינה המלאכותית ואתגרי ה־Data Analytics, תוך בידוד של עומסי העבודה באופן מאובטח".

עוד הכריזה החברה על פלטפורמה טכנולוגית חדשה בשם Omniverse Avatar, שתאפשר את פיתוחם של אווטארים אינטראקטיביים המונעים באמצעות בינה מלאכותית (AI Enabled Avatars) ותומכים בטכנולוגיית Ray Tracing.

הפלטפורמה החדשה מתאפשרת הודות לחיבור בין הטכנולוגיות של אנבידיה בתחומי זיהוי שפה טבעית (NLP), ראייה ממוחשבת, סימולציה, טכנולוגיות המלצה ועוד. "עידן העוזרים הווירטואליים החכמים הגיע", אמר וואנג.