חברת פלאפון פיתחה יחד עם איסטרוניקס ופאל אלקטרוניקס פתרון IOT של מערכת שהופכת שערים "טיפשים", כאלה שנפתחים וננעלים רק עם מנעולים, לשערים חכמים עם אפשרות לפתיחה וסגירה מרחוק באמצעות אפליקציה וממשק ניהול.

המערכת החדשה, שתפתח ותסגור את השערים באופן אוטומטי, מבוססת על שדרוג של שערי ברזל קלאסיים שנסגרים על ידי שרשרת או בריח עם מנעול רגיל לשערים חכמים. לצורך הפיכתם לשערים חכמים בוצעו שינויים במבנה השערים: נוספו רכיבים מכניים כדי להתחקות אחר פעילות השער ללא מגע יד אדם, והותקנו מנעולים אלקטרומגנטיים עם בקרים חכמים המחוברים לרשת הסלולרית של פלאפון ומתפעלים את כל האירוע: מהעברת תזמונים קבועים המוגדרים מראש, מתי השער אמור להישאר פתוח או סגור במהלך היום ועד פקודות יזומות מרחוק לפתיחה וסגירה.

המערכת שימושית מאוד עבור מפעלים ומוסדות חינוך: כיום מרבית בתי הספר בארץ משמשים כתשתית פנאי ורווחה לתושבי העיר לאחר שעות הפעילות. הפתרון החדשני נדרש לאחר שבמשך שנים אגפי הביטחון בעיריות היו דואגים לשלוח סיירים למוסדות החינוך הפזורים בעיר כדי לפתוח את שערי בית הספר (לאחר שעות הפעילות), ובסוף היום היו נשלחים שוב סיירים כדי לנעול את בית הספר כדי למנוע ונדליזם מסוגים שונים.

שליחת סיירים לכל מוסדות החינוך היא פעולה שגוזלת משאבים כספיים וגם מונעת מהסיירים עיסוק במשימות חשובות אחרות. פתיחת וסגירת השערים מתבצעות כאמור באמצעות אפליקציה ייעודית וממשק ניהול ובקרה (שו"ב) שנמצאים בחדר הבקרה של המוקד העירוני 106 ואצל הפקחים והקב"ט העירוני