שגרירת ישראל בבריטניה, ציפי חוטובלי, שוחחה הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM על האירוע שחוותה השבוע באוניברסיטת LSE בלונדון, כאשר נתקלה בהפגנה אנטי-ישראלית שקיבלה את פניה.

"הייתה הפגנה מאוד אלימה מחוץ לכותלי האוניברסיטה. אני קיימתי את ההרצאה בצורה מסודרת, בניגוד לפרסומים שהיו בהתחלה, ההרצאה לא התבטלה, לא הצליחו לקצר אותה או לפגוע באיכות שלה. היו 200 סטודנטים שבאו להקשיב, הנושא של הרצאות בקמפוסים הבריטים בטח באקדמיה זה אחד הדברים הכי חשובים ששגריר עושה כאן, ואני עשיתי מה שכל שגרירינו עשו לדורותיהם, במיוחד עכשיו שאחרי הקורונה המדינה נפתחה. סטודנטים פלסטינים הפגינו בחוץ בצורה מאוד אלימה, שגרמה לאנשים לקבל רושם שנשקפה סכנה לחיי. מאחר ואני מאובטחת והאבטחה עושה הכול כדי שלא יקרה לי דבר", פתחה חוטובלי את דבריה.

כשנשאלה האם חשה פחד במהלך האירוע, השיבה: "זה חלק מתיאום ציפיות כי חלק ממה שאנחנו עושים לפני בהרצאה בקמפוס כזה - האבטחה הבריטית יושבת איתי, מסבירים לי את כל התרחישים, היינו מאוד מוכנים לאירוע הזה. הכי חשוב מבחינתי שההרצאה התקיימה כסדרה. התמונות שאני מאובטחת זה אחד הדברים שמדהימים אותי, כי ככה נראים החיים של שגרירי ישראל בעולם. אנחנו מאובטחים באבטחה כבדה לכל מקום שאנחנו הולכים. כך נראים החיים שלי, זה לא קשור לאוניברסיטה".

"יש לי עוד שנתיים, ההיסטוריה מוכרת לך. הייתה התנקשות בחייו של שגריר ישראל. אני מנסה להגיד שההיסטוריה של מדינת ישראל מלאה בסיפורים קשים גם בלונדון ובגלל זה יש אבטחה", הוסיפה חוטובלי.

בהמשך נשאלה חוטובלי האם זה סביר ששגרירה במדינה גדולה וחשובה תהיה לעומתית לממשלה, והשיבה: "בדיוק להפך. אם יש משהו אחד שקורה כאן על אדמת בריטניה זה שהנושאים המרכזיים שאנחנו עוסקים בהם הם נושאים בקונצנזוס, באיראן, בחמאס, בהסכם סחר חדש לישראל ובריטניה, בכל הסוגיות העריכות של הגנה על הציונות והנרטיב הציוני. מדברים על זכותה של ישראל להתקיים כמדינה יהודית. אלה נושאים שאין בהם ימין ושמאל. כל יום מתקיימת כאן מלחמה על הנרטיב הציוני וכדי לייצג אותו מה שצריך זה אנשים שיודעים לייצג את ישראל נאמנה".

"כשמנסור עבאס יהיה ראש הממשלה תשאל אותי. בפעם האחרונה שבדקתי רה"מ מתנגד למדינה פלסטינית יש מדיניות ברורה לגבי איראן. אתם מנסים לייצר דרמה איפה שאין. אני אוהבת את התפקיד הזה כי זה לייצג את מדינת ישראל. התפקיד שלי עכשיו זה לא לדבר פוליטיקה. אני דיפלומטית שמייצגת את מדינת ישרא. אני לא דוברת של יושב ראש האופוזיציה נתניהו וראש הממשלה לשעבר. אני שגרירת ישראל בלונדון", הוסיפה.

סיעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm