כוחות צבא מארצות הברית, איחוד האמירויות, בחריין וישראל פתחו היום (חמישי) בתרגיל ימי משותף בים האדום. זהו התרגיל הראשון המשלב את הכוחות עם שתי מדינות המפרץ, כך נמסר בהודעה רשמית מפיקוד מרכז האמריקאי.

"נכונים להתעמת עם אויבינו": תרגיל הענק האיראני והמסר למערב

בתחילת השבוע, איראן הודיעה על תרגיל צבאי רחב היקף, הכולל את המרחב הימי, היבשתי והאווירי. התרגיל הושק וצפוי לשלב חיילים, כלי שיט, כלי רכב משוריינים, כלי טיס מאוישים ובלתי מאוישים ומערכות טילים עם יכולות התקפיות והגנתיות כאחד.

עבדולרהים מוסאווי, המפקד העליון של צבא איראן, אמר לטלוויזיה הממלכתית האיראנית כי התרגילים יתקיימו בשטח של מיליון קמ"ר מזרחית למיצר הורמוז, ים עומאן והחלקים הצפוניים של האוקיינוס ההודי. ביבשה, התרגיל יתקיים באזור הכללי של המחוזות הדרום-מזרחיים של סיסטן ובאלוצ'יסטן, והורמוזגן, בנוסף לחופי מקרן.

בכיר בצבא איראן, אדמירל חביבאללה סייארי, אמר במהלך מסיבת עיתונאים כי "התרגיל נועד להעלות את יכולות הלחימה וההגנה של יחידות הצבא בהגנה על שלמותה הטריטוריאלית של המדינה" והוסיף כי "הכוחות האיראניים יפגינו את כוחה של הרפובליקה האסלאמית במהלך 'משחק המלחמה', ויזהירו את האויבים שכל מעשה תוקפנות נגד איראן יגרור תגובה מוחצת של הצבא".