מטוסי F-15 של חיל האוויר ליוו היום (חמישי) שני מפציצים אמריקאים מדגם B-1b ומטוס תדלוק אמריקאי מדגם KC-10, אשר חצו את שמי מדינת ישראל בדרכם מהמפרץ. הטיסה התקיימה כחלק משיתוף פעולה עם צבא ארה"ב, שמהווה נדבך משמעותי בשמירה על ביטחון שמי מדינת ישראל והמזרח התיכון.

הבוקר פתחו כוחות צבא מארצות הברית, איחוד האמירויות, בחריין וישראל בתרגיל ימי משותף בים האדום. זהו התרגיל הראשון המשלב את הכוחות עם שתי מדינות המפרץ, כך נמסר בהודעה רשמית מפיקוד מרכז האמריקאי.

בתחילת השבוע הודיעה איראן על תרגיל צבאי רחב היקף, הכולל את המרחב הימי, היבשתי והאווירי. התרגיל הושק ומשלב חיילים, כלי שיט, כלי רכב משוריינים, כלי טיס מאוישים ובלתי מאוישים ומערכות טילים עם יכולות התקפיות והגנתיות כאחד.

מטוסי קרב של צה''ל מלווים מפציץ של צבא ארה''ב (צילום: דובר צה''ל)
מטוסי קרב של צה''ל מלווים מפציץ של צבא ארה''ב (צילום: דובר צה''ל)

בכיר בצבא איראן, האדמירל חביבאללה סייארי, אמר במסיבת עיתונאים לפני תחילתו של התרגיל כי "התרגיל נועד להעלות את יכולות הלחימה וההגנה של יחידות הצבא בהגנה על שלמותה הטריטוריאלית של המדינה," והוסיף כי "הכוחות האיראניים יפגינו את כוחה של הרפובליקה האסלאמית במהלך 'משחק המלחמה', ויזהירו את האויבים שכל מעשה תוקפנות נגד איראן יגרור תגובה מוחצת של הצבא".