מזכ"ל ארגון חיזבאללה חסן נסראללה נאם היום (חמישי) במסגרת "יום השהיד" שנערך מדי שנה, וכמנהגו תקף את ישראל, והתייחס בין היתר לאימוני הצבא בצפון הארץ. נסראללה אמר: "ישראל בחרדה, האימונים הצבאיים בצפון משקפים את הדאגה הרבה שלה מחדירת לוחמינו לגליל".

נסראללה התייחס לגל נירמול היחסים בין ישראל ומדינות המפרץ: "ישראל חווה חרדה קיומית, ומנסה לגבור עליה באמצעות מסלול הנורמליזציה. המדינות הערביות אשר מנרמלות את היחסים עם ישראל, יודעות שלא יוכלו להגן עליה בזמן הנכון". באשר לסוגיית האסירים הפלסטינים אמר: "האלימות הישראלית נגד האסירים הפלסטינים אינה סימן לחוזק, אלא סימן לחרדה ופניקה".

שר החוץ הסעודי, פייסל בן פרחאן אאל סעוד (צילום: REUTERS/Denis Balibouse)
שר החוץ הסעודי, פייסל בן פרחאן אאל סעוד (צילום: REUTERS/Denis Balibouse)

מזכ"ל הארגון, דיבר ארוכות על המשבר הפוליטי ביחסי לבנון-ערב הסעודית. זאת, על רקע החלטת משרד החוץ הסעודי להפסיק את הייבוא מלבנון, ולהחזיר את השגריר לריאד לאחר דבריו של שר ההסברה הלבנוני ג'ורג' קרדאחי. בנאומו, נסראללה שלח אצבע מאשימה לסעודים: "סעודיה אשמה במשבר, והחלטתה מוגזמת. סעודיה מחפשת תירוץ ליצור משבר עם לבנון".

נסראללה המשיך בקו התקיף נגד הסעודים: "דחינו את התטפרותו של שר ההסברה. האם ההתפטרות משקפת מדינה ריבונית ומכובדת?", והוסיף: "אם סעודיה רוצה להפסיק את המלחמה בתימן, הדרך היחידה לעשות זאת היא דרך הפסקת אש והפסקת המצור".