בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את הערעור שהגישה משפחת פלג, שדרשה לקבל את המשמורת על הילד איתן בירן, ניצול אסון הרכבל באיטליה. בפסיקתו, קבע בית המשפט בשנית כי בירן יוחזר לאיטליה בתוך 15 יום כשבמקביל עומד בפני סבו שמואל פלג צו מעצר שהוציאה איטליה. הרשויות האיטלקיות מאשימות אותו כי חטף את איתן והעביר אותו לישראל בניגוד לחוק.  

הערעור של משפחת פלג הוגש כשבוע לאחר שבית המשפט לענייני משפחה קבע כי איתן ישוב להתגורר יחד עם בני משפחתו באיטליה. בהחלטתו, קבע בית המשפט כי הילד ישוב לבית דודתו שבאיטליה ולא יועבר לחזקת הסב שתבע את המשמורת עליו.

בנוסף, בית המשפט שלל את טענת הסב כי לדודתו של איתן לא קיימות זכויות משמורת על הקטין לצורכי האמנה. עוד קבע כי כאשר בא הסב יחד עם איתן לארץ, הרחיק אותו ממקום מגוריו הקבוע, זאת בניגוד לדין במשמעות האמנה, ובכך למעשה הפר את זכויות המשמורת של הדודה עליו. 

בית המשפט שלל את טענתו של הסב כי ישראל הייתה מקום מגוריו הרגיל של איתן, ואף לא את הטענה כי ישראל ואיטליה שימשו עבורו מקום מגורים. "יש לקחת בחשבון את חייו, חוויותיו, ואת עובדות החיים וסיפור חייו שלו", נכתב. עוד נקבע כי מקום מגוריו המקורי של איתן היה בפאביה שבאיטליה. 

בתגובה להחלטת בית המשפט מסר פרקליטו של הסב , עו"ד רונן דליהו, בריאיון לרשת ב': "יש לנו שבוע לבחון את הנושא ולהחליט אם נערער לבית המשפט העליון. זה לא עניין של מה בכך וזה לא עוד תיק. המשפחה מרגישה שגם את השריד האחרון, הנכד, הם לא יוכלו לראות יותר" .

איתן בירן וסבו מצד האם, שמואל פלג (צילום: ללא קרדיט)
איתן בירן וסבו מצד האם, שמואל פלג (צילום: ללא קרדיט)

בתוך כך, אתמול דיווחו כלי תקשורת באיטליה כי הרשויות במדינה הוציאו צו מעצר בינלאומי לשמואל פלג לאחר שהואשם בחטיפת הנכד לישראל שלא כדין, על כך דיווח אתמול היומון האיטלקי "קוריירה דלה סרה". לפי הדיווח, צו מעצר הוצא גם לנהג גבריאל אבוטבול אלון, בן 50, המתגורר בקפריסין.

העיתון ציטט מדברי התובע האיטלקי, שטען כי "הסב תכנן איך להוציא את הילד מאיטליה ברגע שהבין שהוא כבר לא יוכל לקבל את החזקה עליו במדינה". התובע הוסיף כי פלג, "בשיתוף גבריאל אלון, יישם תוכנית אסטרטגית ומתוכננת שאפשרה לו לקחת את הילד עמו לישראל". עוד ציין התובע כי נעשה שימוש ב"טכניקות ביון צבאיות ומודיעיניות" במהלך ה"מבצע", והוסיף כי מדובר גם בשותפות "חשודה". לדבריו, בשחזור שעשו החוקרים האיטלקים חצתה המכונית בה נסעו האיש ונכדו את גבול איטליה-שוויץ בקיאסו מבלי לעבור בדיקות.