מנכ"ל אפל טים קוק סיפק השבוע התבטאות מפתיעה למדי, כאשר רמז במהלך כנס DealBook בניו יורק כי מכשירי אנדרואיד יכולים להיות בחירה טובה יותר עבור משתמשים מסוימים. כאמור, במהלך האירוע, קוק נתבקש להתייחס לכך שמשתמשים במערכת ההפעלה iOS מנועים מהתקנת אפליקציות מחוץ לחנות הרשמית, זאת בניגוד למכשירי אנדרואיד בהם האפשרות הנ"ל קיימת. 

"אנשים יכולים לבחור באיזה סמארטפון להשתמש, ובמידה והם מעוניינים בהתקנת אפליקציות חיצוניות - הם יכולים לקנות אנדרואיד", הסביר, "הבחירה הזו קיימת כיום כאשר ניגשים לרכוש מכשיר חדש". הוא עקץ את מערכת ההפעלה מבית גוגל, וחווה את דעתו על מערכות הפעלה המאפשרות התקנה חופשית של אפליקציות מכל מקור: "מנקודת המבט שלנו, זה כמו שיצרן רכב יציע ללקוח לא להתקין כריות אוויר או חגורות בטיחות במכונית". לדבריו, איש לא יחשוב להציע דבר כזה היום - זה פשוט מסוכן.

כאמור, נושא התקנת אפליקציות חיצוניות על מכשירי האייפון הפך בוער במיוחד בחודשים האחרונים. בשבוע שעבר אמר קרייג פדריגי, סגן נשיא בכיר באפל, כי "התקנת אפליקציות חיצוניות היא 'החברה הטובה ביותר של פושעי הסייבר'", והדגיש את הסכנות בהתקנת אפליקציות חיצוניות.